کد خبر 97965
۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کاهش قیمت نفت!

پرشین خودرو: قیمت نفت آمریکا به دنبال تولید بالای روسیه، آمریکا و عربستان سعودی از بالاترین رکورد خود در سه سال و نیم گذشته فاصله گرفت، اما اختلالات عرضه و تقاضای بالا مانع ریزش سنگین قیمت‌ها شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۲.۵۴ دلار در هر دلار بشکه رسید. قیمت نفت پایه آمریکا روز گذشته به مرز ۷۳.۰۶ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین رکورد از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با هشت سنت کاهش نسبت به روز گذشته، به ۷۷.۵۴ دلار در هر بشکه رسید.
 

قیمت نفت در طول سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر محدود شدن عرضه به بازار به دلیل تقاضای بالا و کاهش عرضه داوطلبانه تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک، روند صعودی داشته است. اختلالات عرضه غیر منتظره در کانادا، لیبی و ونزوئلا نیز به این کاهش عرضه افزوده است.

 

نفت

 


با این حال شاخص‌ها به محدود شدن عرضه در بازار اشاره ندارند. اگر چه رشد تولید آمریکا آهسته شده، اما تولید نفت این کشور به مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز نزدیک می‌شود. از سوی دیگر تولید روسیه و عربستان سعودی در سطح مشابهی قرار دارد و انتظار می‌رود با توافق اوپک و روسیه برای تسهیل محدودیت‌های عرضه، تولید این گروه نیز افزایش پیدا کند. بنابراین سه کشور به زودی ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید خواهند کرد.

این تولید کم‌سابقه به معنای آن است که این سه کشور یک سوم مصرف جهان را تامین می‌کنند. با این حال تحلیلگران هشدار داده‌اند که بازار ظرفیت شناور اندکی برای پاسخگویی به اختلالات عرضه غیر منتظره دارد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با وجود رشد تولید این کشور، ذخایر نفت تجاری در هفته‌ منتهی به ۲۲ ژوئن به میزان ۱۰ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۶.۶۴ میلیون بشکه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران انتظار دارند این ذخایر به دلیل مشکلات عرضه نفت سن‌کرود کانادا، در هفته‌های آینده کاهش بیشتری پیدا کند.

کد خبر 97965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha