سفر ایمن خودروهای خودران ویمو با فناوری یادگیری ماشین

پرشین خودرو: خودروهای خودران ویمو مجهز به فناوری یادگیری ماشین هستند که در برف و یخبندان سفری ایمن را امکان‌پذیر می‌کنند. سنسورهای خودرو برف را به صورت نویز و در قالب توده‌های بنفش رنگ در نظر می‌گیرد و مانع حرکت خودرو نمی‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، شرکت ویمو (Waymo) با همکاری گوگل،‌ خودروهای خودران این شرکت را به فناوری یادگیری ماشین مجهز کرده است. با این رویکرد جدید،‌ این خودروها برای سفر در روزهای برفی و در شرایط آب و هوایی نامساعد بسیار ایمن خواهند بود.

خودروخودران


همان‌طور‌که می‌دانید،‌ آب و هوای سرد زمستان و خصوصا برف می‌تواند روی سنسورها و دوربین‌های خودرو تاثیر مخربی بگذارد. کافی است پنج دقیقه در هوای بسیار سرد زمستان رانندگی کنید،‌ قطعا هشدارهایی در مورد از کار افتادن تمام سنسورهای جلو و دوربین‌های عقب دریافت خواهید کرد. یخ و سرما می‌تواند،‌ سیستم‌های ایمنی فعال خودرو را غیر فعال کند. اما شرکت ویمو برای حل این مساله راهکاری در نظر گرفته و خودروهای خود را بدان مجهز کرده است. این راهکار فوق‌العاده و خوب استفاده از فناوری یادگیری ماشین است.

خودروخودران

در رویداد گوگل I/O ،‌ اعلام شد که شرکت ویمو با همکاری گوگل،‌ خودروهای خود را مجهز به فناوری یادگیری ماشین کرده و توانسته خودروهایی ایمن برای شرایط آب و هوایی نامساعد و روزهای برفی طراحی کند. برف،‌ از نظر سنسورهای ویمو به عنوان نویز در نظر گرفته می‌شود و در اصل سنسورهای خودرو،‌ برف را در قالب توده‌‌های بنفش رنگ می‌بیند نه یک جسم ثابت و بی تحرک. اگر سنسورهای خودرو با یادگیری ماشین،‌ برف را در قالب توده‌های بنفش رنگ نمی‌دید،‌ در این صورت با عدم تشخیص درست برف،‌ متوقف می‌شد ولی اکنون خودرو به راحتی به مسیر خود ادامه می‌دهد.
مقاله‌های مرتبط:
رکورد جدید برای فناوری خودران ویمو

خودروی خودران
 

در روزهای برفی،‌ فناوری یادگیری ماشین به کار می‌آید و نویز را فیلتر کرده و در نتیجه‌،‌ تصویر نهایی، نه تنها خودروهای پارک شده در خیابان را نشان ‌می‌دهد بلکه می‌تواند،‌ محدوده مسیری که خودروی ویمو می‌تواند در آن حرکت کند را نیز به خوبی مشخص می‌کند. در شرایط آب و هوایی نامناسب،‌ رانندگی ایمن یکی از مهم‌ترین مسایلی است که با آن مواجه هستیم و سفر با خودروی مطمئن می‌تواند یکی از نیازهای ضروری و مهم باشد. در چنین شرایط آب و هوایی،‌ فقط کافی است که برف را از روی سنسورها و دوربین‌های خودرو پاک کنید تا بتوانید سفری ایمن را تجربه کنید.

کد خبر 97997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha