کد خبر 98023
۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
3 گام دولت برای حل مشکلات

پرشین خودرو: رئیس‌جمهوری در سخنرانی چهارشنبه شب خود در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت، به نکات مهمی برای هماهنگی مجموعه دولت و همچنین قوای سه گانه به منظور برون رفت از مشکلات موجود کشور اشاره کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه ایران، رئیس‌جمهوری در سخنرانی چهارشنبه شب خود در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت، به نکات مهمی برای هماهنگی مجموعه دولت و همچنین قوای سه گانه به منظور برون رفت از مشکلات موجود کشور اشاره کرد.

اما عملیاتی شدن این دستور‌ها یا نکات مستلزم چند گام است؛نخستین گام حسن روحانی ترمیم کابینه است. هرچند ممکن است گزینه‌هایی که جایگزین برخی از این افراد می‌شوند در همین سطح از توانایی قرار داشته باشند اما، می‎تواند اعتماد مردم را برای عمل به وعده‎های دولت جلب کند. واقعیت این است که مردم ایران تنها آقای ترامپ را مسبب فشارهای جدید نمی‎دانند. آنان احساس می‎کنند که در درون حاکمیت به‌طور عام و در مجموعه دولت به‌طور خاص کوتاهی‎هایی صورت گرفته است.

گام دوم این است که آقای روحانی در کنار تعامل بیشتر با سایر قوا و رهبری نظام، نوعی وحدت را در صحنه سیاسی ایران به ظهور برساند. معنی و مفهوم این وحدت البته این است که همه سیاسیون را با یکدیگر هم‌جهت سازد. در این مسیر، روحانی می‎تواند و باید فضا و زمینه همکاری سیاسی همه جناح‌ها را بخصوص جناح اصلاح‎طلب که در سال‌های اخیر نمایندگی اکثریت مردم را برعهده داشته، فراهم کند.

 

سه گام دولت برای حل مشکلات

 

این شاید تنها نکته جامانده در سخنان چند روز گذشته رئیس جمهوری باشد. وحدتی که روحانی از آن نام برده، وحدت بین قوای کشور و مراعات حال دولت در شرایط فعلی بود در حالی که این امر کافی نیست. سیاسیون کشور باید در صحنه حاضر باشند و رابطه‌شان با نظام و دولت به گونه‌ای باشد که نقش‎آفرینی بیشتری داشته و پشتیبان اقدامات آنها باشند. بنابراین هم سیاسیون و هم قوای سه گانه کشور تحت ارشاد رهبری باید متحد در صحنه حضور داشته باشند و فضای جدیدی را در کشور رقم بزنند.

اما گام سوم دولت این است که سیاست‎های دولت به طور کامل معیشت مردم و نیازهای اساسی جامعه را تأمین کند به‌گونه‌ای که آنان اطمینان حاصل کنند که ما وحدت را ایجاد نمی‎کنیم تا تنها نیازهای حکومت را تأمین کنیم بلکه به دنبال وحدتی هستیم که نیازهای مردم را تأمین کند. در این مسیر دولت با هماهنگی قوه قضائیه باید اراده محکمی نشان دهد و با سوء استفاده کنندگان از شرایط جدید برخورد کند.

بنابراین اگر مردم ایران ببینند که رئیس‎جمهوری منتخب‌شان بر آن عهدی که با آنان بسته پایبند است، اراده حل مشکلات را دارد، سعی می‎کند اختلافات و کشمکش‎های بین قوای سه گانه را به همکاری تبدیل کند و در کنار تأمین نیازهای مردم با سوء استفاده کنندگان و مفسدان برخورد می‌کند، قانع خواهند شد و تحمل وضعیت سخت اقتصادی را خواهند داشت. در این شرایط است که فضای کشور به سمت امیدواری و نشاط پیش خواهد رفت و در کنار حل مسائل داخلی می‎توانیم به راحتی برنامه توسعه محور ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان را خنثی کرده و در عرصه منطقه‎ای و بین‎المللی تحرکات سیاسی مثبت خود را افزایش دهیم.

کد خبر 98023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha