تحریم، جریان تولید و اشتغال کشور را هدف‌ گیری كرده است

پرشین خودرو: عهدشكنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های مستكبران عالم بار دیگر كشور ما را در معرض تهدید تحریم قرار داده و به ‌طور دقیق، جریان تولید و اشتغال را هدف‌گیری كرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به ‌مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن در پیامی خواستار همدلی و همكاری تمامی بخش‌ها و حوزه‌های مربوط به امر تولید در كشور برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های پیش رو شد.

محسن جهرودی در پیام خود آورده است:

روز ملی صنعت و معدن، یك‌بار دیگر به همه ما این پیام را می‌رساند كه فراموش نكنیم جریان صنعت و تولید در ایران چه نقش مهمی در حركت چرخ‌های اقتصادی دارد و در كشوری كه با مشكلات زیادی در زمینه اشتغال جوانان خود روبه‌رو است، صنعت، فرصتی است كه از طریق آن، می‌توان زمینه رشد اشتغال، نشاط و پویایی را فراهم كرد.

صنعت یك وجه شاخص و نماد قدرت نرم یك جامعه به شمار می‌رود؛ در دنیای امروز كه مفاهیم قدرت با تغییرات شگرفی نسبت به قبل مواجه است، كشورهایی در عرصه بین‌الملل می‌توانند قدرت‌نمایی كنند كه در اقتصاد و صنعت بتوانند بر سایر جوامع اثرگذار باشند؛ كشور عزیز ما نیز در چند دهه اخیر شناخت مناسبی از این مفهوم قدرت پیدا كرده و توانسته در عرصه صنعت و تولید گام‌های مهمی بردارد و در بسیاری از شاخه‌های صنعت، به‌ویژه خودروسازی، بازارهای مختلفی را در منطقه و جهان بر روی محصولات تولید ایران بگشاید؛ این حركت مهم و اثرگذار در صورت ادامه و همراهی و همكاری همه نهادها و سازمان‌های قانون‌گذاری و اجرایی می‌تواند موجب نمایش شكوهمند قدرت اقتصاد ایران باشد كه با تولید كالاهای باكیفیت و بازاریابی آن‌ها در داخل و خارج، بر روی جریان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بسیاری از كشورهای جهان، اثرگذار خواهد بود.

در سالی كه مزین به نام حمایت از كالای ایرانی است، عمده صنایع كشور گام بزرگی برای تحقق فرهنگ استفاده ایرانیان از كالای داخلی برداشتند و نمودهای بارزی از آن را نیز در رشد آمار تولید و فروش محصول هم در صنایع خودروسازی و هم در سایر صنایع بومی و باكیفیت ایران می‌توان مشاهده كرد؛ این آمارها بیانگر ایفای نقش مناسب تولیدكنندگان در هدایت علائق و سلائق مشتریان و مصرف‌كنندگان داخلی به سمت كالای ایرانی است.

اما در این میان و در حالی كه صنایع كشور در سایه حمایت صحیح و اصولی دولت و سایر نهادهای قانون‌گذار و اجرایی، در مسیری صحیح در حال حركت بود، ناگهان عهدشكنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های مستكبران عالم بار دیگر كشور ما را در معرض تهدید تحریم قرار داده و به‌طور دقیق، جریان تولید و اشتغال را هدف‌گیری كرده است.

این مسأله علاوه بر آن‌كه نشان‌دهنده اهمیت صنایع در ایران است، ما را نسبت به آینده حساس‌تر كرده و یك‌بار دیگر به یادمان آورده كه باید برای پیشرفت و اعتلای میهن عزیزمان، همه در كنار هم ایستاده و هرگز مسیر حمایت و همراهی را ترك نكنیم.

باید همه بخش‌ها و نهادها، اهمیت اشتغال جوانان و كارآفرینی صنایع داخلی را مدنظر قرار داده و با تمام وجود برای ادامه چرخش چرخ صنعت تلاش كنند تا ان‌شاالله در سایه الطاف الهی و استفاده از تجربیات گران‌قدر پیشین، این بار نیز از این مسیر سخت به سلامت عبور كرده و در راه اهداف والای انقلاب و میهن گام برداریم.

 

روز صنعت و معدن

کد خبر 98036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha