راه‌اندازی مجتمع‌های ایستگاهی مترو تحول خوبی در پایتخت است

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر اسلامی شهر تهران در بازدید 6 ساعته از پروژه های منطقه 11 عنوان کرد: با راه‌اندازی مجتمع‌های ایستگاهی مترو تحول خوبی در مرکز پایتخت رخ می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، محسن هاشمی به همراه نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 از پروژه های در حال ساخت منطقه 11 چون 10 مکان شامل مسجد در حال ساخت صاحب الزمان(عج)، بوستان شهید حججی، میدان راه آهن، بیمارستان زنجیره امید، مجتمع ایستگاهی نواب-آزادی، مترو مهدیه، مجتمع ایستگاهی هلال احمر، دبستان فرشته، دبیرستان علامه مجلسی و مدرسه علامه حلی بازدید کرد.


وی همچنین به بازدید از ایستگاه‌های آماده بهره برداری خط 7 و 3 شامل ایستگاه مهدیه (تقاطع خط 7 و 3 مترو) و ایستگاه هلال احمر پرداخت و از نزدیک در روند آماده سازی این ایستگاه‌ها قرار گرفت.
بنابراین گزارش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ایستگاه تقاطع میدان راه آهن که ایستگاه قطار بیرون شهری را به شبکه مترو درون شهری متصل می سازد نیز بازدید کرد و ضمن بازدید از مجتمع های ایستگاهی متروی در حال ساخت منطقه 11 گفت: اقدامات خوبی در خصوص مترو در منطقه 11 صورت گرفته است که با راه اندازی مجتمع های ایستگاهی می‌توانیم شاهد تحول خوبی در این منطقه باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جریان بازدید از مسجد در حال ساخت صاحب الزمان(عج) ابراز امیدواری کرد که شورای اسلامی شهر تهران با کمک شهرداری به درآمدهای پایدار دست یابد تا با برنامه ریزی در خصوص آن بتواند بیش از گذشته مثمر ثمر باشد و این کمک‌ها به این مسجد نیز برسد.

 

مترو


وی در ارتباط با مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: تکمیل این مسجد نیاز به 20 میلیارد تومان هزینه دارد که می توان بخشی از آن را که امکان پذیر است؛ بهره برداری کرد و ادامه آن را پس از تأمین بودجه تکمیل کرد.
هاشمی همچنین با همراهی محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه11 از دبستان فرشته، دبیرستان علامه مجلسی و مدرسه علامه حلی بازدید کرد و در ارتباط با نوسازی مدارس منطقه 11 گفت: در هر منطقه‌ای که به صورت انبوه ساخت و ساز انجام می شود؛ باید خدمات هفت گانه و عمومی از جمله ساخت مکان های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عبادی و آتش نشانی و بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به این که در ساخت بزرگراه نواب 11 مدرسه شامل 2 مدرسه دولتی و 9 مدرسه با ملک استیجاری تخریب شد؛ گفت: آموزش و پرورش مدعی است که مدارس تخریب شده جایگزین نشده، شهرداری منطقه 11 پس از تکمیل پروژه نواب تعدادی مدرسه را در این منطقه ساخته و با این وجود چگونگی افزایش تعداد مدارس و نوسازی مدارس فرسوده در منطقه 11 باید مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بافت فرسوده مدارس را یکی از معضلات شهر تهران دانست و افزود: خیرین عمدتا علاقه دارند تا در مناطق محروم و یا زادگاهشان مدرسه بسازند و این در حالی است که مدارس شهر تهران مخصوصا مناطق محروم و کم برخوردار دارای فرسودگی هستند.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، گفتنی است رئیس شورای اسلامی شهر تهران تالار افتخارات دبیرستان علامه حلی پر افتخارترین دبیرستان آسیا را افتتاح کرد و در جریان فعالیت های آموزشی و پرورشی این مدرسه قرار گرفت.

کد خبر 98042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha