اجازه ندهیم سهم تهران در طرح نوسازی وسایل حمل و نقل کم شود

پرشین خودرو: استاندار تهران در جلسه ساماندهی وسایل حمل و نقل سنگین ذیل کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: به عنوان مدیران استان تهران اجازه ندهیم سهم تهران در طرح نوسازی وسایل حمل و نقل سنگین کم شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، محمدحسین مقیمی در جلسه ساماندهی وسایل حمل و نقل سنگین در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: تردد اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده که جابجایی مسافران را به عهده دارد و تردد شبانه کامیون های فرسوده حامل مصالح بیشترین سهم آلایندگی هوای تهران را دارند.

وی با اشاره به طرح دولت در نوسازی ٢٠٢ هزار ناوگان اتوبوس و کامیون طی سه سال در کشور گفت:در این طرح با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت ٥٠ درصد هزینه کامیون و اتوبوس ها از سوی دولت از محل صندوق توسعه ،٢٠ درصد از سوی صاحبان خودروهای سنگین و ٣٠ درصد از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می شود و با استفاده از این فرصت نباید از برخورداری این سهم در تهران عقب بمانیم.

مقمیی با تأکید براینکه کامیون های آلاینده در تهران نباید اجازه رفت و آمد داشته باشند افزود:برای این موضوع نیاز به شناسایی کامیون ها از طریق یک سامانه است.

استاندار تهران با اشاره به سهم اعلام شده نوسازی اتوبوس ها و کامیون ها در تهران تصریح کرد: بسیاری از اتوبوس های سرویس حمل و نقل کارمندان و کارکنان شرکت های خودروسازی فرسوده اند و در تقسیم سهمیه نوسازی ناوگان استان تهران باید جمعیت استان مورد توجه باشد.

اتوبوس


وی با بیان اینکه هنوز شاهد تردد کامیون هایی با سن ٥٠ سال در تهران هستیم عنوان کرد:علت اصلی آلودگی هوا در تهران کامیون های فرسوده حامل مصالح،مینی بوس ها و موتورسیکلت ها است و خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق کمتر از ٢.٥ میکرون ندارند.

مقیمی گفت:گازوئیل مصرفی خودروهای سنگین در تهران مطابق استاندارد یورو ٤ است و اولویت ما درطرح نوسازی، ساماندهی ٣٥٠٠ اتوبوس در تهران و همه کامیون های فرسوده است.

در این جلسه سهم شهر تهران برای نوسازی اتوبوس ها ٥٦١٧ دستگاه و در استان تهران ٦٤٠٥ اتوبوس و در نوسازی کامیون ها در تهران ٧٢٤٠ کامیون کشنده،٤٤٠ کامیونت و ٩٢٧٣ مینی بوس در طی سه سال اجرای طرح است.

کد خبر 98046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha