کد خبر 98049
۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
دستگیری ۱۲۲ متخلف بازار کالا و ارز

پرشین خودرو: دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 122 نفر که در بازار کالا و ارز استان اقدام به تخلفاتی از جمله قاچاق، احتکار و گران فروشی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 122 نفر که در بازار کالا و ارز استان اقدام به تخلفاتی از جمله قاچاق، احتکار و گران فروشی کرده بودند دستگیر شدند.

ولی پور احمدنژاد روز شنبه در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: متخلفان برای طی مراحل قانونی به نهادهای ذیربط از جمله دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی گفت: 148 هزار دلار تقلبی کشف و همچنین با پیگیری سرشاخه ها میلیون ها دلار ارز تقلبی آماده توزیع در بازار نیز قبل از هر اقدامی کشف شد.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: وارد و خارج کردن ارز، سکه و طلا در مبادی ورودی و خروجی کشور با جدیت کنترل می شود و 95 درصد از جاسازها تاکنون کشف شده است.

پور احمدنژاد با اشاره به تعامل خوب نهادها در سطح بازار افزود: موج سواری عده ای سودجو به جایی نمی رسد چراکه کشور سابقه شرایط بحرانی مشابه را از گذشته دارد و در این زمینه تجربه های خوبی داریم که به ما کمک می کند.

معاون قضایی و رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی نیز در گفت و گو با خبرنگاران با هشدار به متخلفان بازار ارز و کالا گفت: گشت های مشترک نظارت و بازرسی با حضور نمایندگانی از تعزیرات، سازمان تنظیم بازار، گمرک، پلیس آگاهی و سازمان صنعت و تجارت بازرسی های مکرر را از واحدهای مختلف در دستور کار دارند.

 

بازار کالا و ارز

 

بهمن حسن بیگی افزود: یکی از شرکت های وارد کننده تلفن همراه که با ارز چهار هزار و 200 تومانی 20 هزار گوشی وارد کرده و متهم به گران فروشی بود مقرر شد مدارک و اسناد خود را برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کند.

وی ادامه داد: سازمان تغزیرات و دستگاه های همسو با متخلفان بازار ارز و کالا وهمچنین قاچاقچیان با شدت و جدیت برخورد می کنند و متخلفان تا چند برابر تخلف جریمه خواهند شد.

شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته اسامی بیش از 30 شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه که ارز چهارهزار و 200 تومانی گرفته اند را منتشر کرد.

رئیس جمهوری تاکید کرده است فهرست شرکت هایی که از ارز چهارهزار و 200 تومانی می گیرند برای مقابله با سوءاستفاده بر خی سوداگران منتشر شود.

کد خبر 98049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha