رانت‌خوارانی که با ثبت سفارش خودرو میلیاردها تومان به جیب زدند

پرشین خودرو: نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه زیبنده نظام نیست که فاصله برخی مسئولین آن با مردم تا به این حد زیاد باشد، گفت: افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت اطلاعات یک شبه مالک میلیاردها تومان شده‌اند باید به مردم معرفی شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، محمدرضا رضایی کوچی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 10 تیر 97) گفت: پس از گذشته 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که همه رفتارها و تصمیمات متخذه در زمینه نظارت و قانون‌گذاری در مجلس،‌عملکرد قوه قضاییه در تثبیت عدالت اسلامی و همچنین انجام وظایف محول شده در زمینه حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دولت به حدی رسیده باشیم که دارای کمترین خطا و بیشترین کارآمدی و رضایت حداکثری و جامعه امیدوار و چشم‌اندازی بهتر از گذشته پیش رو داشته باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان فرمودند مجلس باید انعکاس ملت باشد همانگونه که فضائلی چون ایمان،‌اعتماد به نفس،‌ استقلال و پایداری در ملت وجود دارد مجلس هم نباید نماد تردید، خود‌ کم‌بینی، ناامیدی و بی‌اعتنایی به مشکلات مردم باشد.

وی افزود: بی‌تردید یکی از بزرگترین دغدغه‌های مهم در این روزها مساله اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است. ا مروز همه می‌دانیم اقتصاد ایران سال‌ها است از بیماری‌های مزمن فراوانی همانند رکود، تورم ، نرخ بالای بیکاری،‌رشد سرسام‌اور نقدینگی،‌ عدم کنترل و تسلط بر مهار نقدینگی ، بدهی بانکی، فساد اداری، ویژه خواری و رانت‌خواری، قاچاق کالا، سکه و ارز، اختلاس،‌ نرخ افسارگسیخته ارز، ورشکستگی بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی و توقف تولید، افزایش واردات، خام فروشی،‌ بحران پولی و بانکی، مشکلات زیست محیطی و آینده‌ مبهم صندوق‌های بازنشستگی رنج می‌برد.

رضایی خاطرنشان کرد: هر بار که به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی می‌کنیم از زبان مردم شهرها و روستاها مشکلات فوق‌الذکر را می‌شنویم و نمی‌توانیم مرهمی بر درد و رنج آنان باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد ناپایداری معادلات بین‌المللی و رفتار قلدرمآبانه رئیس‌جمهور آمریکا هستیم اگر سال‌های قبل آن را پیش بینی می‌کردیم آسیب‌پذیری کمتری را در حوزه اقتصاد شاهد بودیم و با تدبیری مناسب‌تر از شوک‌های ناگهانی جلوگیری می‌کردیم. به نظر می‌رسد ماندگاری پایه‌های اصلی برجام به عنوان یک دستاورد بین‌المللی در حوزه سیاست‌ خارجی دچار تردید اساسی شده است و محاسبات و پیش‌فرض‌های قبل از ورود به برجام و پس از آن به هم ریخته است.

وی ادامه داد: به عنوان یک نتیجه منطقی باید طرحی نو درانداخت و برنامه‌های جدیدی در عرصه‌های سیاست خارجی و روابط بین‌الملل به کار گرفت. باید نارسایی‌ها را آسیب‌شناسی و برای هر موضوعی نسخه‌ای ارائه کرد. به نظر می‌رسد با توافق همه عناصر تاثیرگذار سیاسی،‌اقتصادی و اجتماعی و با حمایت‌های مردمی با محوریت مقام معظم رهبری می‌توان به برون رفت از وضع موجود دست یافت.

خودرو


رضایی خاطرنشان کرد: جدیت نهادهای نظارتی و بازرسی در حوزه‌های مختلف در جلوگیری از گسترش فساد دامنه‌دار اداری در بخش‌های مختلف اداری و اجرایی و اطمینان مردم از سلامت نظام اداری و ثبات در تصمیمات دولتی که به موضوعات روزمره زندگی مردم برمی‌گردد از قبیل تثبیت نرخ ارز و توقف تصمیمات غیرکارشناسی و بازی نکردن با اعصاب مردم و صاحبان مشاغل، اصناف و کارگران و فعالین اقتصادی و حمایت واقعی از کالاهای داخلی و واگذاری امور مدیریتی به متخصصان،‌دانشمندان، جوانان خلاق و مبتکر و کاهش استفاده از نیروهای خلاق و بازنشسته و بعضا فاقد توان جسمی در بخش‌های مختلف و اعتماد بیشتر به جوانان از جمله مواردی است که می‌توان برای برون رفت از وضعیت موجود به آن توجه کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه مسکن بیمار شده است و گرانی مسکن در بعضی از شهرها آزاردهنده شده و شاهد رشد سرسام‌آ‌ور اجاره‌بهای منازل مسکونی هستیم لازم است با تولید مسکن هم به بخش اشتغال کمک کرد و هم مانع تراکم تقاضای مسکن شد.

وی افزود: مردمی شدن و مردمی زیستن و به قول مقام معظم رهبری پرهیز از اشرافی‌گری همه مسئولین نظام موضوع دیگری است که بارها از طریق نخبگان و حتی مردم عادی به ما منتقل می‌شود. زیبنده این نظام که براساس پایه‌های اعتقادی دین اسلام بنا شده است، نیست که فاصله زندگی تعدادی از مسئولین و مردم عادی تا به این حد زیاد باشد. مسئولین باید مثل مردم عادی زندگی کنند چه دلیلی دارد که فرزندان مسئولین در خارج از کشور درس بخوانند، در خارج از کشور زندگی کنند و چه تجارت داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند، مردم با ناکارآمدی مسئولین و تبعیض و فساد مشکل دارند چرا برخی‌ها در این کشور یک شبه میلیاردها تومان به جیب می‌زنند در صورتی که عده‌ای برای نان خود مشکل دارند. افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت اطلاعات یک شبه مالک میلیاردها تومان شده‌اند چه کسانی هستند. این افراد و کسانی که از آنها حمایت کرده‌اند را به معرفی کنید.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که در یک روز هزاران سکه خریداری کرده‌اند و باعث تلاطم بازار شده‌اند چه کسانی هستند. آنها را به مردم معرفی کنید ، کسانی که ارز دولتی می‌گیرند و کالای وارداتی را با نرخ ارز 8 هزار تومانی به مردم می‌فروشند معرفی کنید. چرا دولت نظارت نمی‌کند. چرا دولت در معرفی این افراد و شرکت‌ها سهل‌انگاری می‌کند.

وی افزود: امروز بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور داریم حداقل سه برابر این عدد نقدینگی در دست مردم است چرا دولت برنامه‌ای برای هدایت پول‌های سرگردان به سمت اتمام پروژه‌های نیمه تمام ندارد. بی‌برنامگی دولت باعث شده یک روز پول‌ها به سمت سکه و روز دیگر به سمت بازار ارز و روز دیگر به سمت مسکن هدایت شوند و این مسیر نادرست همچنان ادامه دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز شاهد وادادگی و بی‌عملی برخی از مسئولین در مقابل شرایط اقتصادی هستیم امروز کشور نیاز به مدیران جهادی و انقلابی دارد. هم ا کنون کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی است. گرانی بی‌داد می‌کند برای پیروزی در این جنگ باید رفتار مجاهدانه داشت و باید با تمام وجود در خدمت مردم باشیم. بعضی از مسئولین بی‌انگیزه و خسته هستند و حتی برای سرکشی به استان‌ها و شهرستان‌ها انرژی لازم را ندارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار است که با سرعت در چیدمان تیمی که امروز در کنار شما هستند تجدید نظر کنید و افرادی که بتوانند در این شرایط مقاومت کنند را انتخاب کنید.

کد خبر 98094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha