پلتفرم جدید ایران خودرو، آماده برای پذیرش تکنولوژی های جدید

پرشین خودرو: معاون طراحی مهندسی و ساخت ساپکو از پلتفرم جدید ایران خودرو به عنوان بستری مناسب برای پیاده سازی تکنولوژی های نوین نام برد.

منصور منصوری بیرجندی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: برخی از تکنولوژی های جدید در حوزه خودرو نیاز به بسترهای خاص دارد و این بسترها بدون حمایت دولت و وزارت ICT میسر نخواهد شد.

به گفته وی، برای تولید خودروهای موجود در سبد خودروسازی کشور، تلاش می کنیم که تحریم ها بر روی کیفیت آنها اثر سوء نگذارد.

منصوری بیرجندی ادامه داد: ما با دستیابی به نقطه آغاز ساخت خودروهای خودران و اشتراکی فاصله زیادی داریم و وقتی از ورود به این عرصه سخن می گوییم ابتدا باید فکری برای فاصله و شکاف تکنولوژیک کشور و همچنین بسترهای اجرایی آن بکنیم و سپس از ساخت خودروهای نسل جدید سخن بگوییم.

 

تکنولوژی های نوین


معاون طراحی مهندسی و ساخت ساپکو دغدغه فعلی جامعه ایران را تولید خودروهای استاندارد و به روز دانست و افزود: ما باید از همین امکانی که در حال حاضر در صنعت خودرو داریم در جهت کیفی سازی خودروهای فعلی صنعت خودرو کشور بهره ببریم.

وی تاکید کرد: ایمنی، آلایندگی، راحتی و آرامش سرنشینان در داخل خودرو و مصرف سوخت از پارامترهای مهمی است که باید در اولویت تغییر و بهبود قرار بگیرد.

منصوری بیرجندی در خصوص برنامه فعلی صنعت خودرو برای تغییرات در تولیدات گفت: تمام پارامترهای بالا در برنامه ریزی های جدید صنعت خودرو گنجانده شده و ما نیز بحث ارتقای کیفی خودروها را در دستور کار داریم. به همین دلیل خودرویی مانند دنا پلاس و یا 207 را با تمرکز بیشتر بر موارد گفته شده به بازار عرضه کردیم.

وی از تلاش ساپکو برای بالابردن کیفیت قطعات خودرویی سخن گفت و افزود: سعی ما این است که مشتری کمترین گرفتاری را در مورد قطعات خودرویی داشته باشد بنابراین برای خودروهای جدید پروژه های جدیدی تعریف شده است.

 

تکنولوژی های جدید


پلتفرم جدید ایران خودرو؛ آماده برای پذیرش تکنولوژی های جدید


معاون طراحی مهندسی و ساخت ساپکو از پلتفرم جدید ایران خودرو به عنوان بستری مناسب برای پیاده سازی تکنولوژی های نوین نام برد و اضافه کرد: ما می توانیم برنامه برقی کردن خودروهای تولیدی خود را ازهمین پلتفرم آغاز کنیم حتی این امکان که اجرای پروژه خودروهای اشتراکی بر روی این پلتفرم وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر توقعی که مردم از ما دارند این است که خودروهای تولیدی را با کییفیت بالاتر و ایمنی بیشتر و البته آلایندگی کمتر به ایشان عرضه کنیم. به همین دلیل برنامه ریزی های خوبی با سازندگان قطعات شده است تا بهترین نتیجه از این همکاری گرفته شود.

منصوری بیرجندی بیان داشت: متاسفانه برخی مواقع تصمیمات داخلی و اتفاقات خارجی امکان اجرای 100 درصدی برنامه ها در زمانی مشخص را از بین می برد اما به هر حال باید تغییرات عملیاتی شود.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر انجام پروژه های خودرویی خاطرنشان کرد: چنانچه بگوییم که اثری ندارد دروغ گفته ایم بی شک اثرگذار خواهد بود. زیرا شما وقتی در یک مسیر صاف و بدون مزاحم در حال حرکت هستید وقتی به یکباره با یک سد و مانع رو به رو شوید مطمئنا مانند قبل نمی توانید به حرکت خود با همان سرعت ادامه دهید و تحریم ها نیز نقش همین سد را در مسیر حرکت صنعت خودرو دارند.

کد خبر 98117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha