60 هزار خودروی تجاری توسط «ایران خودرو دیزل» نوسازی می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو دیزل از سهم 30 درصدی این شركت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری خبر داد و گفت:‌ در سال جاری حدود 15 هزار دستگاه و تا پایان اجرای طرح نیز بیش از 60 هزار دستگاه خودرو تجاری تولید و وارد ناوگان تجاری كشور خواهیم كرد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا ساجی با بی سابقه خواندن طرح نوسازی ناوگان تجاری در تاریخ صنعت كشور و با اشاره به نقش كلیدی ایران خودرو دیزل در آن گفت: با اجرایی شدن طرح در سال جاری، این شركت حدود 15 هزار خودرو را تولید و در اختیار ناوگان حمل و نقل تجاری قرار خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه تولید آریسان در ایران خودرو دیزل تصریح كرد: امكان افزایش ظرفیت تولید این محصول در سال جاری تا 20 هزار دستگاه وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به شرایط تحریم در سال جاری، توانایی و ظرفیت این شركت برای داخلی سازی محصولات در مقایسه با سایر تولیدكنندگان را بالا ارزیابی كرد و گفت: قوای محركه محصولات توسط شركت های زیرمجموعه از جمله ایدم، چرخشگر، محورخودرو و قطعات خاور با درصد بالای ساخت داخل تولید می شود، بنابراین در شرایط تحریم نیز مشكل زیادی در تامین نخواهیم داشت.

 



وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، دو مدل از محصول واگن هود را در چرخه ناوگان فرسوده وارد خواهیم كرد كه این موجب افزایش تیراژ تولید محصولات شركت های زیرمجموعه و تامین كنندگان ایران خودرو دیزل خواهد شد.


ساجی كاهش تعداد تولید در سال گذشته را ناشی از تمركز بر ارتقای كیفیت و اجرای برنامه های بهبود محصولات با همكاری شركت های صاحب تكنولوژی دانست و گفت: در سال جاری تولید در این شركت رونق گرفته و محصولات با استانداردهای آلایندگی یورو 4 تولید و عرضه می شود. وی تصریح كرد: از ابتدای سال تاكنون با تامین قطعات مورد نیاز، تولید به شرایط نسبتا مطلوبی رسیده و در نیمه نخست سال موفق خواهیم شد اهداف تعیین شده را محقق كنیم.

وی احیای جایگاه ایران خودرو دیزل به عنوان نخستین تجاری ساز ایران را هدف اصلی این شركت عنوان كرد و گفت: موفقیت های زیادی در این مسیر كسب كرده ایم.

ساجی درباره اعمال استانداردهای 85 گانه گفت: بسیاری از استانداردها در محصولات جاری ایران خودرو دیزل پیاده سازی شده و طبق برنامه زمانبندی كه از سوی سازمان استاندارد تعیین شده،‌ در تلاش هستیم تا موارد باقی مانده را نیز اعمال كنیم.

وی خطاب به همه ذینفعان از جمله سهامداران،‌ مشتریان و كاركنان گفت: ایران خودرو دیزل تنها تجاری سازی است كه با در اختیار داشتن ظرفیت و تخصص لازم، با قدرت و راحت تر از دیگران توان مقابله با شرایط تحریم و محدودیت های مالی و ارزی را خواهد داشت.

کد خبر 98119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha