خودرو‌های پرنده‌ای که در آینده به آسمان می‌آیند

پرشین خودرو: خودرو نیز تاریخچه قدیمی دارد و ۱۳۳ سال پیش کارل‌بنز سوار بر اولین خودروی دنیا شد. صنعت‌خودروسازی و صنعت ساخت هواپیما از آن زمان تاکنون موارد مشترک زیادی را شاهد بوده است و این امر باعث شده تا ایده ساخت خودرو‌های پرنده نیز در ذهن انسان شکل بگیرد.

به گزارش پرشبن خودرو، برادران رایت ۱۱۵ سال پیش رؤیای پرواز در آسمان‌ها را جامه عمل پوشاندند و از آن زمان تاکنون شاهد هواپیما‌های گوناگونی بوده‌ایم که در یک چشم به‌هم زدن انسان را از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌کنند.

خودرو پرنده

خودرو نیز تاریخچه قدیمی دارد و ۱۳۳ سال پیش کارل‌بنز سوار بر اولین خودروی دنیا شد. صنعت‌خودروسازی و صنعت‌ ساخت هواپیما از آن زمان تاکنون موارد مشترک زیادی را شاهد بوده است و این امر باعث شده تا ایده ساخت خودروهای پرنده نیز در ذهن انسان شکل بگیرد.

خودروهای پرنده هنوز به بلوغ نرسیده‌اند اما پیشرفت تکنولوژی نوید تحقق این رؤیای بشر را در آینده‌ای نه چندان دور می‌دهد. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به خودروهای پرنده‌ای خواهیم داشت که آسمان را به تسخیر در خواهند آورد.

خودروی پرنده Vaylon Pégase

خودرو پرنده


این خودروی پرنده در‌واقع یک اتومبیل باگی است که به چتر مجهز شده تا در فراز آسمان‌ها با سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این خودروی پرنده توسط شرکت فرانسوی Vaylon طراحی شده و چیزی حدود ۵۰ دقیقه پرواز در ارتفاع ۳ هزار متری را انجام داده است.

خودروی پرنده Moller Skycar 400

خودرو پرنده
این خودرو که طراحی کاملاً آینده‌نگرانه دارد در حال حاضر به‌صورت آزمایشی ساخته شده و نمونه نهایی آن را در آینده شاهد خواهیم بود. قرار است این خودروی پرنده به لطف ۸ موتوری که در آن تعبیه شده فرآیند فرود و پرواز را به صورت عمودی انجام دهد. نمونه آزمایشی خودروی پرنده Moller Skycar 400 با سرعتی حدود ۵۳۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند. نمونه آزمایشی این خودروی پرنده با قیمتی حدود ۳.۵ میلیون دلار در یک حراجی به‌فروش گذاشته شد که البته خریداری هم نداشت.

خودروی پرنده Nirvana Autogyro GyroDrive

خودرو پرنده
این خودرو محصول دست پاول برزینا ۵۱ ساله است، این مهندس اهل چک در‌واقع یک مینی‌هلی‌کوپتر را طراحی کرده که در کنار پرواز در آسمان‌ها در سطح خیابان نیز قادر به حرکت است. این خودروی پرنده با امکانات و قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود که قیمت پایه آن چیزی حدود ۶۳ هزار دلار است.

خودروی پرنده Nirvana Autogyro GyroDrive در آسمان سرعتی برابر با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دارد و در خیابان‌ها با سرعتی معادل ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

خودروی پرنده Cartivator Skydrive

خودرو پرنده

این خودروی پرنده که در آسمان حدود ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد در خیابان‌های شهر نیز قادر به رانندگی با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است و انتظار می‌رود تا نسخه‌نهایی آن در سال ۲۰۳۰ راهی بازار شود. این خودروی‌ پرونده در‌واقع یک پهپاد بزرگ است که بالای خیابان به حرکت در می‌آید.

خودروی پرنده Cartivator Skydrive در هوا با سرعتی برابر با یک صد کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و در روی زمین سرعتی معادل ۱۵۰ کیلومتر دارد.

خودروی پرنده DeLorean DR-7

خودرو پرنده

این خودرو در مرحله مفهومی به سر می‌برد و هنوز توسط یک انسان در هوا آزمایش نشده است اما از آنجایی که پال دلوران، نوه جان دلوران، مهندس آمریکایی طراحی این خودروی پرنده را بر عهده دارد انتظار می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد نسخه عملیاتی این محصول جذاب باشیم. نسخه‌نهایی این خودرو چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت و با سرعتی معادل ۴۸۰ کیلومتر در ساعت آسمان را می‌پیماید.

خودروی پرنده Neva Aviation AirQuadOne

خودرو پرنده

این خودروی پرنده از پیشرانه‌ کاملاً الکتریکی بهره گرفته است و با این هدف طراحی شده تا وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم را در هوا تحمل کند. انتظار می‌رود این خودرو با یک بار شارژ حدود ۳۰ دقیقه در هوا پرواز کند و گفته می‌شود مدل دیگری از این خودروی پرنده که به پیشرانه هیبریدی مجهز است تا ۶۰ دقیقه در هوا به پیش می‌رود.

این خودروی پرنده با سرعتی حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت در هوا پرواز می‌کند و انتقال انسان و بار از وظایف اصلی این خودروی الکتریکی پرنده است. طراحی این خودرو نیز به صورت خودران انجام شده است و نیازی به حضور خلبان در آن نیست.

خودروی پرنده Lilium

خودرو پرنده

این خودروی پرنده به صورت عمودی قادر به بلند شدن و فرود آمدن است و تا ۵ سرنشین را به راحتی در خود جای می‌دهد. خودروی پرنده Lilium وظیفه انتقال مسافرین را در هوا بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب می‌توان گفت با وسیله‌ای طرف هستیم که روی زمین حرکت نمی‌کند اما جای تاکسی‌های فعلی را در آینده‌ای نه چندان دور خواهد گرفت.

خوردوی پرنده Lilium حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به یگان حمل و نقل مسافری نیویورک ملحق شود.

خودروی پرنده AeroMobil 4.0

خودرو پرنده

این خودرو تجسم زنده چیزی است که از خودروهای پرنده در ذهن دارید و در حین حرکت در روی زمین بال‌های این خودرو جمع می‌شود و با باز شدن بال‌ها خودرو حالت پرواز به خود می‌گیرد و از زمین بلند می‌شود. خودروی پرنده AeroMobil 4.0 در هوا سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارد و در روی زمین با سرعتی معادل ۷۲ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

انتظار می‌رود این خودروی آینده‌نگرانه را تا سال ۲۰۲۰ در آسمان‌های کشورهای پیشرفته شاهد باشیم.

خودروی پرنده Terrafugia TF-X

خودرو پرنده
بال‌های این خودرو به صورت تاشو طراحی شده تا به راحتی در عرض کمتر از یک دقیقه تغییر کاربری بدهد. به لطف این طراحی خودروی پرنده Terrafugia TF-X برای پرواز نیازی به باند فرودگاه ندارد و یک مسیر صاف با عرض ۳۰ متر را می‌توان به عنوان باند برای پرواز و فرود این خودرو انتخاب کرد.

فرآیند فرود و پرواز نیز در این خودرو به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود و در آسمان با سرعتی معادل ۳۲۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.

خودروی پرنده Ehang 184

خودرو پرنده

این خودرو از سیستم رانندگی خودران بهره می‌گیرد و در صورت بروز مشکل در هوا با حالتی کاملاً هوشمند‌انه نزدیک‌ترین مکان را شناسایی کرده و در این مکان فرود می‌آید. این خودروی پرنده در آسمان حدود صد کیلومتر سرعت می‌گیرد و حدود ۲۵ دقیقه در هوا مسافرین را به پرواز در می‌آورد.

موتور پرنده Aerofex Aero-X

خودرو پرنده

این خودرو که درواقع یک موتور پرنده است و شباهت‌ زیادی به موتورهای پرنده سری فیلم‌های جنگ ستارگان دارد، موتور پرنده Aerofex Aero-X تنها ۲ سرنشین را در خود جای می‌دهد و حدود ۱.۵ ساعت در هوا پرواز می‌کند.

این موتور پرنده با هدف انجام ماموریت‌های جستجو و نجات و گشتزنی و شناسایی طراحی شده است در هوا به سرعتی حدود ۷۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند.

خودروی پرنده Pal-V Liberty
 

خودرو پرنده


این خودرو پرنده به لحاظ ابعاد شباهت‌های زیادی به خودروهای معمولی فعلی دارد و تنها با فشردن یک دکمه از حالت خودروی چهار چرخ به یک خودروی پرنده تبدیل می‌شود. در حال حاضر تنها ۹۰ دستگاه از این خودروی نوآورانه به‌فروش رسیده است و انتظار می‌رود نمونه کامل‌تری از آن را در آینده‌ای نزدیک با قیمتی حدود ۲۹۹ یورو در بازار شاهد باشیم. خودروی پرنده Pal-V Liberty در هوا به سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و بر روی زمین با سرعتی حدود ۱۵۹ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

خودروی پرنده GF7

خودرو پرنده

این خودروی پرنده در حال حاضر در حالت مفهومی به‌سر می‌برد اما سازنده‌‌های آن حساب زیادی روی این خودروی پرنده باز کرده‌اند و بر این باور هستند که GF7 به سریع‌ترین خودروی پرنده برای مسافرت در بین شهرهای مختلف تبدیل خواهد شد.

این خودروی پرنده انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت بدست می‌آورد و این باتری را می‌توان حتی در هوا و در حین پرواز نیز شارژ کرد. هزینه ساخت خودروی پرنده GF7 چیزی بین ۳ تا ۵ میلیون دلار تخمین زده شده است و نسخه نهایی این خودرو در روی زمین با سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و سرعت این خودرو در حین پرواز چیزی حدود ۸۸۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در این قسمت به پایان فهرست خودروهای پرنده‌ای رسیدیم که در آینده‌ای نه چندان دور در آسمان‌ها شاهد خواهیم بود. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به این بحث علاقه دارید و خودروی پرنده جالبی را می شناسید، در قسمت نظرات نام این خودرو را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کد خبر 98142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha