کد خبر 98146
۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان

پرشین خودرو: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارزی جهان به پایین‌ترین سطح خود در ۴ سال اخیر رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارزی جهان به پایین‌ترین سطح خود در ۴ سال اخیر رسیده است.

تازه‌ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، سهم دلار و ین از ذخایر ارزی جهانی کاهش و سهم یورو، یوان و پوند افزایش یافته است. به دلیل رشد سریع تر کشورهای دیگر به نسبت آمریکا و احتمال پایان دادن سیاست‌های انبساطی و محرک توسط بانک های مرکزی این کشورها، اقبال به ارزهای دیگر افزایش یافته است و ذخیره سازی دلار برای پنجمین دوره متوالی کاهش یافته است.

با این حال ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر در سه ماهه دوم سال تقویت شده است که ناشی از جنگ تجاری بین آمریکای و شرکای تجاری بزرگ این کشور و افزایش نرخ بهره در آمریکا بوده است. ذخایر بانک های مرکزی جهان عمدتا متشکل از طلا و ارزهای معتبر جهانی است که بانک های مرکزی از آن ها برای حمایت از ارزهای خود و پرداخت بدهی استفاده می کنند.

 

دلار

 

به گفته صندوق بین الملل پول در سه ماهه نخست امسال ۶.۴۹۹ تریلیون دلار ذخیره دلاری در بانک های مرکزی جهان نگه داشته شده است که معادل ۶۲.۴۸ درصد از کل ذخایر جهانی است. این در حالی است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، این میزان برابر با ۶۲.۶۲ درصد بود.

پس از دلار یورو با در اختیار داشتن ۲۰.۳۹ درصد از ذخایر جهانی در رده دوم قرار دارد که این رقم در سه ماهه چهارم ۲۰.۱۵ درصد بود. در حال حاضر ذخایر یوروئی بانک‌های مرکزی جهان در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ قرار دارد.

هم چنین پوند ۴.۶۸ درصد از ذخایر ارزی را تشکیل داده است که بیشترین سهم از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شود. سهم ین ژاپن نیز به ۴.۸۱ درصد و یوان به ۱.۳۹ درصد رسیده است.

کد خبر 98146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha