کد خبر 98230
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
نگاهی به مدل 2018 خودروی فورد موستانگ

پرشین خودرو: در طراحی مدل 2018 خودروی فورد موستانگ جی تی که نسل ششم این ماشین به حساب می آید، تغییراتی در وضعیت ظاهری و همچنین بهبودی در کارایی، اعمال شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، موستانگ نماد یک خودروی اصیل آمریکایی است. اولین نسل خودروی فورد موستانگ در سال 1964 میلادی تولید و به عنوان مدل 65 میلادی به بازار عرضه شد. موستانگ خودروی به ظاهر ساده و جذابی بود که هر ماشین بازی را برای سوار شدن به آن وسوسه می کرد. اکنون با گذشت نیم قرن از تولد موستانگ، 6 نسل از این خودرو به بازار معرفی شده است که برای بسیاری جاذبه  بی حد و مرزی دارد. با وجود این که مدل 2018 "خودروی فورد موستانگ" هنوز به بازار نیامده است ولی اطلاعاتی از آن موجود است.

 

تغییرات اعمالی در خودروی فورد موستانگ نسبت به نسخه های قبلی آن 

در طراحی مدل 2018 خودروی فورد موستانگ جی تی که نسل ششم این ماشین به حساب می آید، تغییراتی در وضعیت ظاهری و همچنین بهبودی در کارایی، اعمال شده است. دماغه این ماشین نسبت به مدل قبلی پایین تر آمده است تا علاوه بر تهاجمی تر شدن، در بهبود آیرودینامیک نیز موثر باشد. این شرکت تولید پیشرانه های 6 سیلندر خود را متوقف کرده و با بهبود پیشرانه های 4 و 8 سیلندر با 5 لیتر حجم، قدرت این نوع کوپه از طریق دو مدل جعبه دنده ی مدرن 10 سرعته ی اتوماتیک و 6 سرعته ی دستی تامین خواهد شد. با حداکثر قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن متری در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن دارد. همه ی این ویژگی ها باعث شده تا این خودرو بتواند زیر 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت برسد.

جلو پنجره کوچک تر و ظریف تر شده است، چراغ های جلو تمام LED هستند و با وجود این که مانند مه شکن ها کوچک تر از مدل قبلی شده اند، روشنایی آن ها کاملا بهبود یافته است. بتانکورت، طراح این خودرو، در نمای عقب تغییراتی متاثر از نسخه 2016 موستانگ شلبی در این مدل جدید استفاده کرده است که در آن چراغ های جدید LED و اگزوز های 2 جفت، داخل سپر جای داده شده است. دیگر تفاوت مهم موستانگ 2018 با نسل قبلی نیز در میان سپر عقب دیده می شود جایی که چراغ نسبتا بزرگی برای هشدار ترمز اضافه شده است.

کاپوت جلوی موستانگ 2018 در مقایسه با موستانگ 2015 کاهش 2 سانتی متری در ارتفاع دارد و همچنین در نمای جلویی و حالت چراغ ها تغییرات انجام شده به وضوح قابل مشاهده است. این خودرو با وجود خطوط بر روی بدنه خود چهره ای مدرن به خود گرفته اند که به جذابیت آن می افزاید.

 فورد موستانگ

 

تنوع در سفارش خودروی فورد موستانگ

موستانگ 2018 در 11 رنگ به بازار عرضه می شود که 3 نوع از آن ها بیش تر از نسخه ی قبلی آن قابل انتخاب خواهد بود که رنگ نارنجی آتشین یکی از آن ها است. رینگ های اسپرت در 12 مدل در سایز های 18 تا 20 اینچ در سه رنگ قابل سفارش خواهند بود. بعد از گذشت مدتی رینگ های فورج کاری شده نیز ارائه خواهند شد که البته از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

طراحی داخلی خودروی فورد موستانگ چگونه است؟

در نمای داخلی این خودرو نمایشگر 12 اینچی وجود دار که اطلاعات فنی را به سه صورت معمولی، اسپرت یا پیست ارائه می کند. در حالت اسپرت یا پیست نشان دهنده ی تعویض دنده را بسته به شرایط رانندگی می توان روی حالت درگ (تعویض دنده در بالاترین حد دور موتور) یا مسابقه قرار داد. یک برنامه جانبی نیز طراحی شده است که عملکرد راننده در مسیر حرکت را بررسی می کند و کاهش یا افزایش توانمندی وی را پس از بررسی گزارش خواهد داد. از دیگر آپشن های جدید داخل موستانگ می توان به فرمان چرم همراه با گرم کن داخلی، کنسول وسط و زیر آرنج چرمی و تزئینات سفارشی از جنس آلومینیوم برای داخل درها و داشبورد اشاره کرد.

نسخه ی جی تی موستانگ به صورت پکیجی از آپشن های جذاب برای خریداران خودرو ارائه می شود، بخش جالب خودروهای فورد موستانگ است. گفته می شود قرار است لاستیک های با کیفیت ساخت میشلین به گزینه های انتخابی جی تی اضافه شود و سیستم تعلیق کمک فنرهای مغناطیسی حتی برای خریداران نسخه پایه موستانگ قابل سفارش باشد. خودروی موستانگ 2018 می تواند آپشن های متعددی داشته باشد به عنوان مثال یک نسخه ی استاندارد می تواند با ترمزهای برمبو و صندلی های تمام چرم خریداری شود.

 

فورد موستانگ

 

سیستم های به کار گیری شده ی موجود در خودروی فورد موستانگ

فورد موستانگ جدید به سیستم سرگرمی پیشرفته و توانمند CYNC 3 مجهز شده است. هنگام کا کردن با صفحه نمایش سرعت کاهش نمی یابد و همه چیز روان صورت می گیرد. هم چنین قابلیت های مختف دیگری مانند سیستم ناوبری، سیستم صوتی SiriusXM، پورت های AUX و USB، بلوتوث و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. فضای صندوق عقب خودرو بسیار زیاد است و به راحتی هر وسیله ای در آن جای می گیرد و بهتر بود صندلی های عقب نیز مانند این قسمت جادار می بودند.

بخشی از معایب و محاسن خودروی فورد موستانگ در زیر آمده است: 

یکی از مهم ترین ویژگی های خودروهای موستانگ با موتور V8 را توانایی رقابت آن ها با بسیاری از محصولات شرکت های آلمانیف در عین حفظ اصالت آمریکایی عنوان کرد. این موضوع سخت تر از چیزی است که تصور کرد اما فورد موفق به انجام آن شده است.

یکی از نقاط ضعف خودروی جدید فورد را می توان مخزن کوچک آن با امکان پیمایش 200 مایل در نظر گرفت.در بزرگراه ها باید یک گالن به ازای هر 20 مایل باشد ولی این میزان در فورد موستانگ به 15 مایل کاهش پیدا می کند.

 

فورد موستانگ

 

قیمت نهایی خودروی فورد موستانگ 2018 نسخه ی استاندارد با پیشرانه ی 4 سیلندر اکوبوست، 27 هزار دلار و نسخه ی جی تی با پیشرانه ی 8 سیلندر، 34 هزار دلار پیش بینی شده بود. در سال 2016 حدود 40 درصد فروش موستانگ متعلق به مدل های مجهز به پیشرانه ی اکوبوست 4 سیلندر بوده است، تقاضای زیادی برای پیشرانه ی 6 سیلندر استاندارد 300 اسب بخار و 8 سیلندر 435 اسب بخار جی تی نیز وجود داشته است. باید دید در سال 2018 با توقف تولید پیشرانه های 6 سیلندر که ارزان ترین مدل موستانگ در حال حاضر هستند، تقاضا برای این خودرو به کدام سمت می رود. اگر به دنبال خودرویی اسپرت هستید بدون شک فورد موستانگ جی تی 2018 یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. در واقع این نقطه قوتی است که در نسل های قبلی موستانگ هم به چشم می خورد.

کد خبر 98230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha