وزارت بهداشت اسناد واردات آمبولانس را منتشر می کند

پرشین خودرو: مشاور وزیر بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت‌ بهداشت گفت: همه اسناد لازم مربوط به واردات آمبولانس از طریق وزارت بهداشت برای شفاف سازی منتشر می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا،  اظهارات روز گذشته مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مبنی بر اینکه وزارت بهداشت 18 میلیون یورو ارز دریافت کرده و خودرویی وارد نکرده، واکنش این وزارتخانه را به دنبال داشت.
عباس زارع نژاد، مشاور وزیر بهداشت به خبرنگار ایرنا گفت: وزارت بهداشت از محل 18 میلیون یورو ارز دریافتی، به جز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نکرده است و اگر هر خودروی دیگری غیر از این توسط وزارت بهداشت وارد شده، گمرکات کشور می تواند اسناد آن را منتشر کنند.
دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه همه ارزهای دریافتی برای واردات آمبولانس هزینه شده است، گفته بود: ما این آمبولانس های گفته شده را ندیدیم.
واکنش دوباره وزارت بهداشت به این موضوع، طرح شکایت از دادفر بود. زارع نژاد در این باره گفت: وزارت بهداشت از دبیر انجمن واردکنندگان خودرو شکایت می کند و ایشان باید اظهارات خود را ثابت کند و بگوید وزارت بهداشت به جز خودروهای امدادی، چه خودروی دیگری وارد کرده است.

وزارت بهداشت


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره انتشار اسناد واردات این آمبولانس ها گفت: همه اسناد لازم مربوط به واردات آمبولانس ها و ارقام مربوط به میزان ارز اختصاصی و هزینه کرد آن به زودی منتشر می شود و قضاوت را به مردم می سپاریم.
زارع نژاد با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچ گونه خودروی خارجی دیگری وارد نکرده، افزود: تعداد 400 آمبولانس کمک دار ویژه مناطق صعب العبور از محل ارز 18 میلیون یوروی دریافتی خریداری شده که در گمرک است و مراحل ترخیص آن در حال طی شدن است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این خودروها که هنوز ترخیص و وارد کشور نشده وزارت بهداشت تاکنون تعداد 2 هزار آمبولانس، 200 موتورلانس و 70 اتوبوس آمبولانس خریداری و وارد کشور کرده است که اسناد آن موجود است و البته و موضوع مطرح شده درباره 18 میلیون یورو ارز فقط مربوط به 400 دستگاه آمبولانس کمک دار است.

کد خبر 98257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha