کد خبر 98276
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
سهام خودرویی‌ها رشد کرد

پرشین خودرو: علی رغم نوسانات شدید قیمت‌ها در روزهای گذشته در بورس تهران امروز این نوسانات فروکش کرد؛ در عین حال در گروه خودرو شاهد عمدتا افزایش قیمت و در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد کاهش قیمت بودیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، با وجود اینکه در روزهای گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران با نوسان‌های شدیدی مواجه بود، امروز تنها ۱۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۲ هزار و ۴۹۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۵ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۷۰۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹ واحد افت رقم ۱۲۳ هزار و ۲۸۲ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک ۱۱۵ و ۲۳۶ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو، هر یک به ترتیب ۱۳۷، ۱۲۹ و ۹۸ واحد رشد را تجربه کردند و در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی هر یک به ترتیب ۸۷، ۶۱ و ۴۵ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار داشتند سرمایه داشتند.

بورس

 


امروز در گروه محصولات شیمیایی قیمت بیشتر سهم‌ها کمتر از ۲ درصد نوسان داشت و از صف خرید و فروش خبری نبود. همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی روند اکثر قیمت سهم‌ها کاهنده بود. روند قیمتی اکثر سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای عمدتا کاهشی بود و در تعدادی از نمادها شاهد صف فروش بودیم. به عنوان نمونه در نماد پالایش نفت اصفهان که تاثیر بسزایی در نوسانات شاخص داشت، حقوقی‌ها ۴۵ درصد از خرید و ۶۲ درصد از فروش‌ها را بر عهده داشتند و قیمت این سهم در معامله پایانی نزدیک ۵ درصد افت کرد و شاهد صف رشدی با حجم سه میلیون و ۹۰۶ هزار و ۷۶۶ سهم بود.
 

اما در گروه خودرو شاهد رشد قیمت‌ها بودیم حتی در تعدادی از سهم‌ها صف خرید مشاهده می‌شد. در این گروه ۴۲۹ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد تومان معامله شد.



ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۲۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق معامله را رد کرد.

آیفکس نیز ۲.۵۸ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۲۵۲ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۴۴۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

کد خبر 98276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha