بیمه های داخلی تجربه بیمه واردات خودرو و قطعات را دارند

پرشین خودرو: برای واردات خودرو، قطعات و دستگاه های مورد نیاز صنایع، صنعت بیمه می تواند از بیمه نامه های داخلی استفاده کند و مهم است بنادری برای تخلیه و بارگیری استفاده شوند که بیمه نامه ایرانی را به رسمیت بشمارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از مشکلاتی که در زمان تحریم گریبان گیر صنعت و تجارت ایران شد، بحث بیمه نامه های مخصوص صادرات و واردات بود. در حوزه نفت، نفتکش‌ها توسط شرکت های بزرگ بیمه ای اروپا بیمه نمی شدند و این مهم مخاطره حمل نفت و صادرات آن را بیشتر می کرد.

در موضوعات دیگر همانند صادرات و واردات محصولات خوراکی، قطعات، خودرو و هر چیزی که باید از مسیری به مسیر دیگر حمل می شد با توجه به نیاز بیمه ای که وجود داشت براساس تحریم های خارجی، شرکت های صاحب نام در این حوزه از انجام و صدور بیمه نامه امتناع می کردند.

افزایش حضور دلال ها و افرادی که در اصطلاح آنها را «کارچاق کن» می نامیم از این وضعیت بسیار بهره بردند و در برخی مواقع هم جنس را بردند و هم پولش را.

پس از برجام و برداشته شدن تحریم ها عملا کار دلال ها و واسطه ها به مشکل برخورد و روال قانونی صادرات و واردات به خودی خود انجام می شد.

پس از کنار رفتن آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم های بیمه ای و خودرویی به کشور، این سوال پیش می آید که آیا صنعت بیمه در این سال ها توانسته است تجربه خوبی برای مقابله با تحریم بیمه ای کالاهای وارداتی و صادراتی ایران پیدا کند و آیا ما راهکاری برای کم کردن ریسک صادرات و واردات خودرو، قطعات و دستگاه های مورد نیاز صنعت و سایر نیازمندی های کشور داریم.


بیمه

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در خصوص شرایط صنعت بیمه در مواجهه با تحریم های تازه گفت: آن چیزی که در دوره پیشین تحریم ها بر روی کشتی ها و نفتکش های صادراتی و وارداتی کشور به عنوان بییمه نامه مطرح بود P&I نام دارد که مخصوص حمل و نقل دریایی است و این بیمه نامه در قبال بنادر صادر می شود.

وی افزود: حال اگر بنادری که ما از آنجا کالا را بار زده و یا قصد تخلیه آن را داریم، بیمه نامه شرکت های ایرانی را قبول داشته باشند، در صورت تحریم مجدد از سوی شرکت های بیمه ای دنیا، هیچ مشکلی برای حمل بار به صورت دریایی نخواهیم داشت.

مظلومی با تاکید بر ظرفیت بالای بیمه های ایرانی برای صدور بیمه نامه های دریایی و باری گفت: ما در حوزه صادرات و واردات انواع و اقسام بیمه نامه ها را داریم که همه آنها می توانند از طریق بیمه های ایرانی نیز صادر شوند و ما در دوره پیشین تحریم ها نیز از این ظرفیت برای انجام کار ها استفاده کردیم.

کد خبر 98289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha