توزیع لاستیک خودرو‌های برون شهری با معرفی نامه راهداری

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از این پس همه رانندگان خودروهای جاده ای می توانند لاستیک مورد نیاز خودروهای خود را پس از ثبت درخواست در سامانه و دریافت معرفی نامه این سازمان، با مراجعه به نمایندگان فروش دریافت کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازصداوسیما، داریوش امانی در مصاحبه اختصاصی با اشاره به هماهنگی با دستگاههای مربوط برای جلوگیری از توزیع لاستیک خارج از شبکه مجاز افزود: بدنبال درخواست رانندگان حمل و نقل جاده ای برای حل مشکلات موجود در زمینه توزیع لاستیک از جمله گران شدن بی ضابطه و دلالی و کاهش توزیع با هدف گران شدن تایر، جلسات متعددی در روزهای اخیر با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، انجمن صنفی تولید و وارد کنندگان لاستیک و تشکل های صنفی حمل بار و مسافر برگزار کردیم و در نتیجه این جلسات، مقرر گردید لاستیک های مورد نیاز خودروهای حمل بار و مسافر از این پس صرفا با صدور معرفینامه سازمان راهداری توسط نمایندگان فروش عرضه گردد و هرگونه فروش این نوع تایرها خارج از این سیستم، در حکم عرضه خارج از شبکه و قابل برخورد تعزیراتی و قانونی خواهد بود.


وی افزود: از روز پنجشنبه، رانندگان و مالکان خودروهای حمل مسافر و بار جاده ای می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان راهداری به نشانی www.rmto.ir و ثبت درخواست خود بر اساس اطلاعات اولیه کارت هوشمند ناوگان و سایر اطلاعات مورد نیاز از جمله تعیین اولویت های خود، ظرف حداکثر 48 ساعت معرفینامه را از سازمان راهداری و ادارات استانی تابعه دریافت و تا یک هفته بعد، به نمایندگی فروش مراجعه و لاستیک مورد نیاز خودروی خود را خریداری کنند.


امانی تصریح کرد: این تصمیم تنها در خصوص لاستیک خودروهای سنگین جاده ای است و خودورهای درون شهری و سبک ، تابع این تصمیم نخواهند بود.
معاون سازمان راهداری افزود: رانندگان می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد یا شکایت را در این خصوص یا سایر موارد مرتبط با صنف خود،
از طریق پایگاه اینترنتی www.141.ir یا تلفن 141 داخلی 5 و سامانه پیامکی 3000141 به سازمان راهداری منتقل کرده و مطمئن باشند به شکایت آنها در اسرع وقت رسیدگی و به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
وی همچنین در خصوص سایر اقداماتی که برای رفع نیازهای رانندگان حمل و نقل جاده ای شده گفت: تاکنون جلسات متعددی با دستگاههای مختلف برگزار کرده ایم که برخی دستاوردها اعلام شده و برخی دیگر به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

لاستیگ


از ابتدای مرداد؛ محاسبه کرایه رانندگان جاده ای بر اساس پیمایش
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای مرداد، مرحله اول محاسبه میزان کرایه رانندگان بر اساس پیمایش عملیاتی می شود.
داریوش امانی در ادامه ی مصاحبه اختصاصی با اشاره به تلاش این سازمان برای رفع مشکلات کارکنان زحمتکش حمل و نقل جاده ای و مسافر، افزود: یکی از درخواستهای رانندگان این بخش، خارج شدن نحوه محاسبه کرایه از صورت توافقی به صورت تن/ کیلومتر بود که تاکنون دهها جلسه با مسئولان تشکلهای صنفی برگزار کرده ایم و از اول مرداد، فاز اول نحوه محاسبه کرایه دریافتی رانندگان به صورت تن بر کیلومتر عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین در خصوص سایر مشکلات فعالان این بخش گفت: یکی دیگر از خواستهای رانندگان، موضوع افزایش کرایه بود که با دستور معاون رئیس جمهور کرایه این خودروها 20 درصد افزایش یافت.
امانی درخصوص بیمه تامین اجتماعی رانندگان هم گفت: به محض انعکاس موضوع به سازمان تامین اجتماعی، تلاش برای رفع این مشکلات آغاز شد و از جمله پرداخت یارانه بیمه رانندگان بر طرف شد و همچنین درخصوص بازنشستگی رانندگان که با حداقل حقوق اتفاق می افتد، برای رانندگان برون شهری ضریب از 1/3 به 1/5 تغییر پیدا کرد تا رانندگان با حقوق بالاتری بازنشسته شوند.
وی تصریح کرد: برخی مطالبات رانندگان هم زمانبر است و از جمله موضوع سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی برون شهری که خوشبختانه موضوع با همراهی نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و مقرر شده طرح خاصی در این مورد در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد.
معاون سازمان راهداری یکی دیگر از اقدامات سازمان راهداری را برای حل مشکل کرایه های رانندگان، پیامک کردن بارنامه شامل اطلاعات مبدا، مقصد، کرایه و عوارض قانونی و خالص دریافتی به راننده دانست و گفت: اگر راننده به این اطلاعات معترض باشد می تواند از طریق سامانه پیامکی اعتراض خود را منعکس کند تا به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل، بارنامه اصلاح شود.

کد خبر 98292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha