خودروی الکتریکی MG تا سال 2020 رونمایی خواهد شد

پرشین خودرو: برند بریتانیایی MG با مالکیت چینی‌ها به‌دنبال تولید یک مدل اسپرت تمام برقی و تمام چرخ محرک تا سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، برند باسابقه‌ای MG تا قبل از دهه‌ی ۲۰۰۰، مدل‌های اسپرت دو سرنشینه و پرطرفدار در بریتانیا تولید می‌کرد. پس از مشکلات مالی، این خودروساز کهنه‌کار مانند گذشته فعال نبود. سال ۲۰۱۱ این شرکت زیر چتر بزرگ گروه خودروسازی شانگهای (SAIC) قرار گرفت تا با حمایت چینی‌ها، تولید مدل‌های جدید ممکن شود. پس از سال‌ها، به‌نظر می‌رسد که MG بالاخره به دوران گذشته و تولید خودروی اسپرت بازگشته است. البته بر اساس اطلاعات موجود، MG میراث خود را با فناوری روز ترکیب کرده است تا یک خودروی اسپرت دوسرنشینه‌ی تمام الکتریکی و تمام چرخ محرک، مشابه ابعاد مزدا MX-5 تولید شود.

شاو ژینگفنگ، رئیس بخش طراحی SAIC طی مصاحبه‌ با رسانه‌های استرالیایی در مرکز تحقیق و توسعه‌ی این برند واقع در شانگهای چین گفت:

در حال حاضر در حال طراحی و توسعه‌ی یک خودروی اسپرت دو سرنشینه الکتریکی هستیم که تا دو سال آینده رونمایی می‌شود. این خودروی پلاگین، بر اساس پلتفرمی کاملاً جدید ساخته خواهد شد.

 



ژینگفنگ که سابقه‌ی حضور ۱۰ ساله در فولکس ولگن را دارد، تاریخ غنی MG در تولید خودروهای اسپرت را مدنظر قرار داده است. احتمالاً مقامات SAIC نقشی اساسی در حمایت مالی این پروژه داشته‌اند. اطلاعات زیادی از خودروی اسپرت و برقی MG منتشر نشده است، اما به‎دلیل وجود قوای فنی الکتریکی، پیش‌بینی قیمتی بیشتر از مزدا MX-5 دور از واقعیت نیست. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که این خودروی اسپرت برقی با تمرکز بر کدام عامل ساخته خواهدشد؛ عملکرد آن در سرعت و شتاب یا فرمان‌پذیری. با توجه به قوای فنی الکتریکی، موتورهای برقی و پک باتری وزن بالا نقشی کلیدی در عملکرد کلی خودرو خواهد داشت. MG با رونمایی این مدل جدید، می‌تواند بازار از دست رفته‌ی خود را در بریتانیا بهبود ببخشد.

ژینگفنگ ادامه داد:

برند MG را به گذشته نزدیک‌تر می‌کنم؛ البته این کار قدم به قدم انجام می‌شود زیر این برند چند سال می‌شود که با روند گذشته‌ی خود فاصله گرفته است. این برند مرده است، بنابراین ابتدا باید آن را احیاء کنیم.

ژینگفنگ سپس اشاره کرد که احتمال تولید نسخه‌ی با فرمان راست، به تقاضای بازار بریتانیا بستگی دارد. اگر چینی‌ها در مأموریت تولید یک خودروی اسپرت با ریشه‌ی بریتانیایی موفق باشند، بدون شک طرفداران MG تقاضای این مدل را خواهند داشت. پیش از این در سال ۲۰۱۷، این برند بریتانیایی از مدل مفهومی E-Motion رونمایی کرد (تصاویر قرار داده شده در این مطلب مربوط به همین مدل مفهومی است). این مدل به‌عنوان رقیب تسلا مدل S، با قیمت کمتر از ۳۰ هزار پوند معرفی شد و با داشتن درهای پروانه‌ای و طراحی جذاب نظر رسانه‌ها را جلب کرده بود. E-Motion یک گرندتورر با ظرفیت چهارسرنشین، پیش‌نمایش MG از عرضه‌ی یک مدل اسپرت تا سال ۲۰۲۰ بود که شاید اساس مدل تمام برقی وعده داده شده را هم تشکیل دهد.

کد خبر 98300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha