کد خبر 98370
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
کشتی غول‌پیکر هیدروژنی تویوتا

پرشین خودرو: خودروسازان در سال‌های اخیر نگاهی دقیق به قدرت‌های هیدروژنی انداخته‌ و از این سیستم سوختی فقط برای خودروهای مسافری بهره نبرده‌اند. مرسدس برای نمونه اولیه ون "اسپرینتر" خود از سوخت سلولی بهره برده و تویوتا اینک قدمی بزرگتر برداشته و قصد دارد یک وسیله بزرگ و غول‌پیکر را به جدول تناوبی وصل کند.

به گزارش پرشین خودرو، وسیله هیدروژنی تویوتا یک کشتی بزرگ و سنگین است که 30 متر طول و 12 متر عرض دارد و وزن آن به 280 هزار کیلوگرم می‌رسد.

کشتی تویوتا

این کشتی در حال حاضر " انرژی آبزرور" یا "ناظر انرژی" نامیده می‌شود و پروژه آن در سال گذشته برای استفاده از منابع تجدید پذیر و غیر آلاینده آغاز شدi و قصد دارد در طی یک تست 6 ساله با حمایت تویوتا موتور اروپا و با استفاده از سوخت هیدروژنی به دور دنیا سفر کند. این کشتی در حال حاضر در مدیترانه سیر می‌کند و قرار است در سال 2020 همزمان با بازی‌های المپیک به توکیو برود.

کشتی تویوتا

این پروژه می‌تواند سرآغازی برای کاربرد هیدروژن در بسیاری از مصارف زندگی و صنعت باشد و صنعت حمل و نقل را به سمت پاک بودن پیش ببرد.

تویوتا از جمله معدود خودروسازانی است که تجربه صنایع هیدرو‌ژنی را دارد و در کنار این کشتی از منابع تجدیدپذیر در خودروهایی مانند میرای، پیک‌آپ، اتوبوس و لیفتراک‌هایش بهره می‌برد.

تویوتا

کد خبر 98370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha