جایگزینی صفحه نمایش دیجیتال بجای سرعت سنج در خودرو

پزشین خودرو: شرکت ژاپن دیسپلی به تازگی درباره جایگزینی صفحه نمایش دیجیتال بجای سرعت سنج پشت فرمان خودروهای الکتریکی ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

با توجه به رشد چشمگیر فروش خودروهای برقی و الکتریکی، شرکت های پیشگام در صنعت و تکنولوژی به منظور توسعه و تکمیل فناوری های نوین بکار رفته در خودروهای جدید درصدد هستند تا هر چه زودتر سرعت سنج و نشانگرهای پشت فرمان وسائل نقلیه را با صفحه نمایش های کاملا دیجیتال جایگزین کنند.

 

سرعت سنج

 

حالا شرکت ژاپن دیسپلی (Japan Display) که بعنوان یکی از مهمترین و بزرگترین بازیگران در صنعت تولید نمایشگر و صفحه نمایش دیجیتال در جهان به شمار می رود، اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی قابلیت این را دارند که بجای سرعت سنج های قبلی از نمایشگرهای دیجیتالی که سرعت، دور موتور و مقدار بنزین را نشان می دهد، بهره مند شوند.



جایگزینی صفحه نمایش دیجیتال می تواند تحولات عظیمی را در خودرو ایجاد کند چراکه این نمایشگرها معمولا حساسیت و دقت بسیار بیشتری در قبال افزایش دما، تغییر سرعت و نشان دادن اعداد دارند بنابراین رانندگان با مشاهده اطلاعات ارائه شده در نمایشگر دیجیتال، قادر خواهند بود تصمیم بهتری بگیرند.

البته لازم به ذکر است که این جایگزینی به طور قطع برای تولیدکنندگان خودرو بسیار گران تر از همیشه تمام خواهد شد اما در کسب و کار و خرید و فروش موضوع سودآوری است و سرمایه گذاران فعال در حوزه خودرو را به خود جلب خواهد کرد.

کد خبر 98374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha