کد خبر 98384
۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کاهش قیمت نفت درپی افزایش تولید عربستان

پرشین خودرو: بهای معاملات نفت در پی نشانه های افزایش عرضه نفت خام، هفته گذشته برای نخستین بار در سه هفته اخیر کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت ۸۶ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و در ۷۳.۸۰ دلار در هر بشکه بسته شد و بخشی از سقوط ۱.۶ درصدی روز پنج شنبه را جبران کرد. با این حال قیمت پایه نفت آمریکا هفته گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۷۷.۱۱ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲.۷ درصد کاهش به ثبت رساند.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که پنج شنبه گذشته منتشر شد نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن، ۱.۲ میلیون بشکه افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی پلاتس کاهش ذخایر به میزان ۴.۵ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

عامل دیگری که به انتظارات برای بالا رفتن عرضه افزود، گزارش هفتگی شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" بود که نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا در هفته گذشته ۵ حلقه افزایش یافته و به ۸۶۳ حلقه رسیده است.
 

سرمایه گذاران با درخواستهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از اوپک برای پایین بردن قیمتهای نفت که به بالاترین سطح خود در چند هفته اخیر صعود کرده اند، روبرو شدند. افزایش اخیر قیمتهای نفت بدنبال اختلالات عرضه و ادامه توافق کاهش تولید اوپک روی داده است.

قمیت نفت


ترامپ با ارسال پیامهایی در توییتر از مقامات سعودی خواسته است به افزایش تولید و پایین بردن قیمتهای نفت کمک کنند. اوپک و متحدانش شامل روسیه، ماه گذشته موافقت کردند تولیدشان را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند تا مانع کمبود عرضه در بازار شوند.

عربستان سعودی علاوه بر کاهش قیمت فروش خود برای اوت، به اوپک اعلام کرده که تولیدش را ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

اما حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک پنج شنبه گذشته به رویترز گفت: نفت به دلیل اختلالات عرضه ای که ترامپ عامل آن بوده است به زودی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، در این بین، تشدید تنشهای تجاری میان چین و آمریکا که دو اقتصاد بزرگ جهان هستند و اقدام آنها در اعمال تعرفه روی واردات کالا به ارزش ۳۴ میلیارد دلار و تهدید به اقدامات بیشتر، روی قیمتهای نفت تاثیر منفی گذاشته است.

کد خبر 98384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha