پهپادی که با سرعت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت پرواز می کند

پرشین خودرو: به تازگی نمونه ای از یک پهپاد برای ارسال محموله ساخته شده که می تواند با سرعت ۱۶۱ کیلومتر برساعت حرکت کند. این پهپاد مجهز به ۸ پروانه الکتریکی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از نیواطلس، شرکت Aergility چند سال گذشته مشغول توسعه و آزمایش نوع جدیدی از وسایل نقلیه هواییVTOL(وسایل نقلیه ای که مانند بالگرد به طور عمودی از زمین بلند می شوند وفرود می آیند) به نام ATLIS بوده است.

این وسیله نقلیه خودکار و بدون بال یک پهپاد ارسال محموله است که می تواند با سرعت ۱۶۱ کیلومتر برساعت حرکت کند. این VTOL مجهز به یک سیستم بالابر و کنترل به نام« autorotation مدیریت شده» است.

پهپاد ATLIS دارای ۸ پروانه الکتریکی است که نیروی بالابرنده و کنترل را فراهم می کنند. این پهپاد هنگام پرواز در آسمان نیز از سیستم جدید« autorotation مدیریت شده »استفاده می کند.
 

پهپاد



به گفته جیم وندر می موسسAergility این پهپاد با استفاده از یک کنترل کننده پرواز، پروانه ها را مدیریت می کند. نیروی بالابرنده نیز با به کار انداختن تمام پروانه ها به طور همزمان ایجاد می شود. افزایش سرعت برخی پروانه ها و کاهش سرعت برخی دیگر به این پهپاد کمک می کند، دور بزند. همچنین با شیوه Regenerative braking نیز انرژی بلند شدن از زمینVTOL جمع آوری می شود. به عبارت دیگر هیچ انرژی الکتریکی در پرواز مصرف نمی شود.

Regenerative braking یک مکانیسم بازیافت انرژی است که با تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه یا شی به نوعی از انرژی قابل مصرف یا ذخیره، سرعت آن را می کاهد.

بدنه و بازوی پروانه های این پهپاد خودکار از فیبر کربنی ساخته می شوند. طرح های این وسیله نقلیه نشان می دهد بازوی پروانه ها برای جابه جایی و بارگیری جمع می شوند. محموله نیز زیر هواپیما بارگیری می شود.

این پهپاد برای ارسال محموله در مسافت های طولانی ساخته شده اما می توان آن را طوری طراحی کرد تا کاربردهای مختلف مانند انجام تحقیقات فضایی، اسپری روی محصولات و شرکت در عملیات های نجات را انجام دهد.

کد خبر 98395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha