افزایش صادرات از بندر امیرآباد ۳۵ درصد افزایش یافت

پرشین خودرو: مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: تنوع صادرات ۱۵ محصول از بندر امیرآباد، حجم صادرات کالاهای ایرانی از این بندر در دریای خزر را ۳۵ درصد افزایش داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سیاوش رضوانی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد درباره همایش توسعه صادرات از طریق مسیر دریای خزر، گفت: در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال، بیش از ۴۰۰ هزار تن محصولات ایرانی از جمله سیمان، مرکبات، گاز، مصالح ساختمانی، میوه، رب گوجه فرنگی و کلینکر سیمان از این بندر صادر شده است.

وی با بیان اینکه ما همواره با اعمال تخفیف های بندری به دنبال تنوع بخشی سبد صادراتی ایران هستیم، گفت: استان های مازندران، گیلان و گلستان مرکز تولید صیفی جات و مرکبات کشور است و شرایط مناسبی برای صادرات این محصولات از بنادر شمالی کشور وجود دارد.
 

وی تخفیف های بندرامیرآباد در صادرات محصولات داخلی را ۲۵ درصد اعلام کرد  گفت: تعرفه های جدید صادرات محصولات ایرانی از بنادر شمالی در همایش بین المللی صادرات در این هفته در بندرامیرآباد را اعلام کنیم.



همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در بندر امیرآباد با حضور نمایندگانی از کشورهای حاشیه دریای روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه امسال در این بندر برگزار می شود.

 

بندر



برگزاری همایش بین المللی توسعه صادرات در دریای خزر

رضوانی یادآورشد: معرفی ظرفیت صادراتی و مشوق های سرمایه گذاری در پسکرانه های این بندر، از مهمترین اهداف برگزاری این همایش با حضور نمایندگانی از بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ادامه داد: برای تحقق اهداف این همایش، رایزنی های اقتصادی ایران در کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان از سوی وزارت امور خارجه انجام شده است و انتظار داریم در میزگردهای تخصصی این همایش با حضور نمایندگان و صادرکنندگان این کشورها مذاکرات خوبی برگزار شود.

رضوانی، بررسی و ارایه راهکارهای مناسب برای تسهیل صادرات از بنادر شمالی و کاهش تعرفه های بندری را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: کاهش تعرفه های صادراتی از بندر امیرآباد، صادرات محصولات ایرانی را از این بندر بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

 

بندر

 


همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه امسال با حضور مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی و نمایندگان بنادر پنج کشور حاشیه خزر در بندرامیرآباد برگزار می شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ۱۰۶۰ هکتار وسعت دارد و قرار است به همین میزان به وسعت آن اضافه شود؛ ضمن آنکه به دلیل نزدیکی به «آشوراده» در مرکز شبه جزیره میان‌کاله، ۲۵ هکتار نیز در این منطقه برای فعالیت های گردشگری در نظر گرفته شده و اکنون ۱۵ پست اسکله در این بندر برای پهلوگیری کشتی های تجاری تا هفت هزار تن آماده شده است.

هرچند که ظرفیت بندر امیرآباد در حاشیه دریای خزر سالیانه ۷.۵ میلیون تن است، اما به طور متوسط سالیانه ۴.۵ میلیون تن کالا از این بندر تخلیه و یا بارگیری می شود.

کد خبر 98429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha