کد خبر 98439
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
یک شرکت کشتیرانی فرانسوی از ایران خارج شد

پرشین خودرو: شرکت بزرگ کشتیرانی فرانسوی CMA CGM فرانسه به دلیل ترس از نقض تحریم‌های امریکا همکاری خود با ایران را متوقف کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت بزرگ کشتیرانی فرانسوی CMA CGM که یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل دریایی در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد: از ترس نقض تحریم‌های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف می‌کند.



این شرکت در حالی از ایران خارج می‌شود که رئیس‌جمهور ایران از کشورهای اروپایی خواسته است تا تلاش بیشتری را علیه تحریم‌های آمریکا انجام دهند. خروج این شرکت بزرگ کشتیرانی فرانسوی به نوعی خنثی‌کننده تلاش‌های تهران در متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای نگه داشتن شرکت‌های خود در ایران است.

ایران اعلام کرده است، برای نجات برجام اروپایی‌ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند. در ماه می دونالد ترامپ به صورت رسمی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد. آمریکا به تمام کشورها دستور داده است تا خرید نفت از ایران را از ماه نوامبر متوقف کنند.

 

کشترانی

 

آمریکا همچنین به تمام شرکت‌های خارجی حاضر در ایران اعلام کرده است، برای اینکه توسط آمریکا جریمه نشوند از ایران خارج شوند. با این حال کشورهای اروپایی همچنان از برجام حمایت کرده و ا علام کردند، تلاش خود را برای ادامه فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران بیشتر خواهند کرد.

البته به نظر می‌رسد پیشنهاد آمریکا به برخی کشورها و شرکت‌های اروپایی به گونه‌ای بوده است که آنها را بر آن داشته است که از همکاری با ایران صرفه‌نظر کنند.

کد خبر 98439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha