کد خبر 98451
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
برگزاری ششمین جلسه دادگاه ثامن‌الحجج

پرشین خودرو: ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه تعاونی مالی - اعتباری ثامن الحجج صبح امروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ششمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی - اعتباری ثامن الحجج صبح امروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور هیئت مستشار، نمایندگان دادستان، وکلای متهم، جمعی از شکات و نمایندگان بانک مرکزی برگزار شد.

طبق روال جلسات گذشته دادگاه متهمان آقای (الف. م) و خانم (ر. الف) در جلسه حضور داشتند، اما به دلیل عدم حضور متهم ردیف سوم آقای (م. ر) پرونده وی به طور غیابی بررسی شد.

در آغاز جلسه قاضی باقری گفت: در جلسه گذشته دفاعیات وکیل متهم ردیف اول آقای (الف. م) را شنیدیم امروز نیز ادامه دفاعیات وکلای دیگر این متهم را خواهیم شنید.

قاضی باقری افزود: در این جلسه متهم ردیف اول و دوم، وکلای آنها، نمایندگان بانک مرکزی و شاکیان دیگر و معاونین دادستانی حضور دارند و از وکیل دوم متهم ردیف اول آقای (الف. م) می‌خواهم در جایگاه حاضر شود و دفاعیات خود را مطرح کند.

در این لحظه اسماعیلی وکیل دیگر متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد.

 

ثامن‌الحجج

 

وکیل متهم ردیف اول گفت: در قانون قضا منطق ریاضی حاکم است و در مسائل جزایی عناصر تشکیل دهنده جرم، شرایط جرم و .. باید کاملا ثابت شود و در قانون اسلامی آمده که هرگاه وقوع جرم مورد شبهه قرار گیرد، جرم مذکور ثابت نمی‌شود و اگر کیفرخواست را ملاحظه کنید به کرات به حدسی بودن و گمانی بودن آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: تفهیم اتهام در این پرونده به درستی انجام نشده و هیچ دلیلی به ما ارائه نگردیده است و ما اتهام متهم که اخلال در نظام اقتصادی است را قبول نداریم؛ چرا که باید این موضوع با دلایل بیان شود و باید به این پاسخ داده شود که حیف و میل اموال مردم توسط متهم درکجا اتفاق افتاده است؟

اسماعیلی با بیان اینکه در تفهیم اتهام هیچگونه اخلال در نظام اقتصادی که به متهم وارد شده ندیدیم و این جای سوال دارد، مدعی شد: هیچگونه دلیلی در حیف و میل اموال و احراز کسری اموال و همچنین دلایلی که بخش‌های مختلف جرم را اثبات کند، وجود ندارد.

براساس این گزارش، بر اساس اعلام محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران، در این پرونده که حدود ۳۷۰ شاکی دارد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی صورت گرفته و با توجه به حجم پرونده در چند جلسه دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران - دوم آبان ماه سال ۹۶ - با اعلام این که پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و ۲۵۷ هزار نفر اعلام کرد و گفته بود که بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه مؤسسه مذکور که بر اساس قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران ۳۵۵۰ میلیارد تومان و میزان وجوه تعهد شده ۱۵۷۳ میلیارد تومان است.

جلسات اول تا پنجم رسیدگی به پرونده متهمان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در روز‌های دوشنبه ۲۸ خردادماه، شنبه دوم تیرماه و شنبه ۹ تیر ماه، ۱۱ تیرماه و ۱۶ تیرماه در شعبه اول دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

کد خبر 98451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha