ادغام خرده ایرلاین ها برای افزایش کیفیت لازم است

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت ادغام خرده ایرلاین ها با هدف بهبود خدمات شرکت های هواپیمایی تاکید کرد و گفت: اوج گیری تاخیرهای پروازی بارها تذکر جدی به وزیر راه و شهرسازی را در پی داشته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی  با انتقاد از رشد بی ضابطه صدور مجوز ایجاد خرده ایرلاین ها در کشور، گفت: ادغام ایرلاین ها اقدامی در مسیر بهبود خدمات هوایی است.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی ایرلاین ها با کمترین پرواز طی سال فعال هستند، تصریح کرد: بارها به سازمان هواپیمایی در خصوص وجود این خرده ایرلاین ها و کیفیت نامطلوب خدمات دهی آن ها تذکر داده شده است.

خدمات بی کیفیت شرکت های هواپیمایی نارضایی های بسیاری را رقم زده است

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته نهایت 5 ایرلاین بزرگ مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: متاسفانه خدمات بی کیفیت ایرلاین ها در کنار نرخ بلیت های نجومی بیشترین نارضایتی ها را میان مسافران رقم زده است.

رضایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی باید تجدیدنظری در آیین نامه های ایجاد ایرلاین جدید داشته باشد، گفت: در حال حاضر بسیاری از خرده ایرلاین های فعال هواپیمای جایگزین هم ندارند که اگر مشکل فنی برای هواپیمای اصلی صورت گرفت جایگزین آن شود.

تقویت ناوگان هوایی کشور از ادغام خرده ایرلاین ها در یکدیگر آغاز می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ادامه رویه فعالیت ایرلاین ها به شکل فعلی به صلاح کشور نیست، افزود: تقویت ناوگان هوایی کشور از ادغام خرده ایرلاین ها در یکدیگر آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که هواپیمای ATR72 باز هم در کشور دچار مشکل فنی شده است آیا این نوع هواپیما مجاز به پرواز است یا خیر، گفت: این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تایید شده و از نظر فنی مشکلی ندارد.

هواپیماهای ای تی آر مجوز پرواز دارند

رضایی ادامه داد: اینکه هواپیمایی دچار نقص فنی نشود نیازمند بررسی های مستمر قبل از پرواز است.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از بروز مشکلاتی برای ناوگان هوایی کشور باید با نظارت های بیشتری ورود کند، گفت: هواپیمای ای تی آرر محدودیتی برای پرواز ندارد.

 

ایرلاین



فرصت 6 ماهه مجلس به دولت برای پایان بخشی به تاخیرهای پروازی

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات مجلس درباره تاخیرهای پروازی، گفت: مجلس فرصت 6 ماهه به وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برای ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث برخورد با ایرلاین های متخلف در این حوزه داده است.

رضایی ادامه داد: بارها در خصوص آمارهای رو به افزون تاخیرهای پروازی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی تذکر داده ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد محدودیت های شدید برای ایرلاین های متخلف در حوزه تکرار تاخیرهای پروازی مطالبه جدی کمیسیون عمران مجلس از سازمان هواپیمایی بوده است./

کد خبر 98503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha