ارزیابی مستمر و شفاف عملکرد خودروسازان

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برلزوم ارزیابی مستمر و شفاف عملکرد خودروسازان تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی  درباره وضعیت قیمت ها در بازار خودرو گفت:معمولا تغییرات قیمت هر کالا باید متاثر از مولفه های اقتصادی باشد بنابراین ساز و کار تعیین قیمت و محاسبه نرخ سود باید شفاف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر ارزیابی مستمر،دقیق و شفاف از عملکرد خودروسازان وجود ندارد و خودروسازان بصورت روشن و دقیق گزارشی از عملکرد ارائه نمی کنند که بطور مثال این موضوع مشخص شود خودروسازان چند درصد در سال به موضوع داخلی سازی تولید خودرو، توجه می کنند.

انتقاد از انباشت بدهی ها و سوء مدیریت در خودروسازی های کشور

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود:اگر میزان داخلی سازی صنعت خودرو شفاف شود دیگر افزایش های غیرمنطقی قیمت خودرو محلی از اعراب ندارد در حال حاضر نیز ارز مورد نیاز خودروسازان تنها با 400 تومان افزایش نرخ، روبرو شده بنابراین نباید قیمت خودرو براساس نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه شود.

 

خودروسازان

 

زرآبادی تصریح کرد:انباشت بدهی ها و نتیجه سوء مدیریت ها در خودروسازی از سال های گذشته باعث شده زمانی که نرخ ارز با تلاطم روبرو می شود از موضوع نوسان نرخ ارز به نحوی سوءاستفاده، شود تا قیمت ها را افزایش دهند و برای توجیه موضوع بحث بیکاری کارگران مطرح کنند.

وی ادامه داد:خودروسازی باید بصورت واقعی خصوصی شود چرا که دولت دخالت می کند و هدف از دخالت نیز خیرخواهی اعلام می شود بطور مثال در ثبت سفارش ها، دولت ورود می کند این در حالی است که شهروندان از دخالت های دولتی منتفع نمی شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید خودروسازان به موضوع کاهش بهای تمام شده در تولید و ساخت خودرو توجه کنند تا خودرو با قیمت بالا به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 98518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha