قرارداد سرمایه‌ گذاری مشترک «ب ام و» و «برلیانس» چین امضا شد

پرشین خودرو: ب ام‌ و و برلیانس در حضور صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر چین، توافقنامه‌ای امضا کردند که باعث افزایش فروش محصولات آن‌ها در سراسر جهان خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، در حضور لی کی‌کیانگ نخست وزیر چین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ب ام‌ و و شریک چینی آن برلیانس اتوموتیو (Brilliance automotive) توافقنامه درازمدتی برای گسترش سرمایه‌گذاری مشترک تحت عنوان شرکت تولید مشترک ب ام‌ و برلیانس اتوموتیو (BMW Brilliance Automotive) امضا کردند.

BBA می‌تواند ظرفیت تولید ب ام‌ و را در دو کارخانه محلی تایکسی و دادونگ در شهر شنیانگ استان لیائونینگ، تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۵۲۰ هزار خودرو افزایش دهد. علاوه بر این تولید خودروی الکتریکی ب ام‌ و iX3 تولید شده توسط BBA برای صادرات به بازارهای خارج از چین، در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

هارالد کریگر رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی بی‌ام‌و AG، گفت:

امضای قرارداد کنونی، نشان‌دهنده‌ی فصل جدیدی در داستان موفقیت شرکت ب ام‌ و برلیانس اتوموتیو است. این توافقنامه چارچوب درازمدتی برای آینده ما در چین خواهد بود؛ آینده‌ای که شامل سرمایه‌گذاری مداوم، رشد بیش‌تر و تعهد مشخص برای توسعه و تولید خودروی برقی است. فصل بعدی همکاری دارای توانایی بیش‌تری نسبت به شعار فعلی ما (در چین، برای چین) است. خودروی تمام الکتریکی بی‌ام‌و iX3 که از سال ۲۰۲۰ توسط BBA تولید خواهد شد، مشتریان خود را در سراسر جهان پیدا خواهد کرد.

 



در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۶۰،۰۰۰ خودرو با نام تجاری ب ام‌ و به مشتریان چینی تحویل داده شدند؛ این رقم بیش از دو بازار بزرگ بعدی، یعنی ایالات متحده آمریکا و آلمان است. دو سوم از تمام وسایل نقلیه بی‌ام‌و که در چین فروخته می‌شوند، سال گذشته توسط BBA ساخته شده است. برنامه‌ریزی برای تولید محلی مدل جدید خودروی بی‌ام‌و X3 در چین از اردیبهشت ماه آغاز شد و انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال جاری، باعث شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان شود. بی‌ام‌و X3، ششمین مدل از خودروهای بی‌ام‌و در چین است.

نیکلاس پیتر، عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و AG و مسئول امور مالی این شرکت گفت:

BBA سنگ بنای موفقیت بی‌نظیر برند بی‌ام‌و در بزرگ‌ترین بازار آن است. امسال، ۱۵ سال از فعالیت‌های مشترک ما می‌گذرد. رشد فوق‌العاده‌ای که ما طی این سال‌ها به دست آورده‌ایم، تنها به دلیل همکاری قوی و قابل اعتماد با برلیانس امکان‌پذیر شده است. ما با همکاری یکدیگر، پایه‌ای قوی برای رشد آینده گذاشته‌ایم.

علاوه بر اختصاص دو کارخانه تولید خودرو در چین، شرکت BBA یک کارخانه تولید پیشرانه راه‌اندازی می‌کند که شامل تولید باتری برای خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و در شنیانگ نیز می‌شود. از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو بیش از ۷.۸۷ میلیارد دلار در کارخانه‌های خود در شنیانگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کد خبر 98534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha