خودروهای خودران دایلمر، مجوز تردد در چین را دریافت کرد

پرشین خودرو: گروه خودروسازی دایلمر آلمان پس از چند سال آزمایش خودروهای خودران مرسدس بنز در اروپا و آمریکا، مجوز استفاده از آن‌ها در شهرهای چین را نیز دریافت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، گروه خودروسازی دایملر آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات پکن مجوز آزمایش خودروهای خودران را در جاده‌های عمومی به این شرکت داده‌اند. دایملر اولین شرکت خودروسازی بین‌المللی است که چنین مجوزی در پایتخت چین به آن اعطا می‌شود.

دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) در حال حاضر می‌تواند فناوری خودران خود که به خودمختاری سطح ۴ نیز مجهز است، در خیابان‌های پکن به طور گسترده آزمایش کند. پیش از این آزمایش محدود خودروهای خودران ساخت دایملر به پایان رسیده بود. دایملر از چند سال پیش تاکنون آزمایش خودروی خودران خود را در شهرهای آلمان و آمریکا انجام می‌دهد. دایملر مجوز آزمایش در ایالت کالیفرنیا را در سال ۲۰۱۴ و ایالت نوادا را در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد.

چین در سال جاری به برخی شرکت‌های خودروسازی مجوز داده بود که آزمایش محصولات خودران خود را در شهرهای پکن و شانگهای انجام دهند. این شرکت‌ها شامل SAIC در شهر شانگهای، استارتاپ تولید خودروی الکتریکی نیو (NIO) و غول فناوری بایدو (Baidu) می‌شود. دایملر اعلام کرد که خودروهای خودران مرسدس بنز با استفاده از نرم‌افزار آپولو شرکت‌ بایدو، آزمایش گسترده‌ای در پکن و شهر شیجیاژوانگ در استان هبئی انجام خواهند داد. دایملر همچنین قصد دارد با همکاری بوش (bosch)، تا سال ۲۰۲۰ از تاکسی خودران سطح ۴ رونمایی کند.

 



پیش از این بایدو اعلام کرد که با رونمایی از بروزرسانی جدید نرم‌افزار خودران آپولو، قابلیت سطح ۴ خودمختاری به آن اضافه شده است. سطوح خودمختاری تعریفی است که انجمن مهندسی خودرو (SAE) آمریکا به عنوان استاندارد معرفی می‌کند. در سطح ۴ خودمختاری، خودروی خودران می‌تواند در هرشرایطی بدون نیاز به کمک انسانی رانندگی کند. برنامه خودران آپولو نوعی پلت‌فرم متن‌باز رانندگی خودران است که از چند سال پیش تاکنون تحت توسعه قرار دارد. نزدیک به ۱۱۶ شرکت از برنامه آپولو استفاده می‌کنند که در میان خودروسازان می‌توان به دایملر (مرسدس بنز) و جگوار لندرور اشاره کرد.

کد خبر 98557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha