تمهیدات مجلس برای رفع ضعف های قانونی و اجرایی در ترخیص مواد اولیه قطعه سازان

پرشین خودرو : در جلسه ای که کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضع خودروسازان و قطعه سازان برگزار کرد، مقرر شد تا کمیته مشترکی با حضور مدیران شرکتهای خودروسازی و قطعه سازان و مسئولان وزارت صنعت و معدن تشکیل و مشکلات و موانع تولید در این واحدها به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت : تعطیلات مجلس این اقدام را کمی به تعویق انداخت البته بخشی از مقدمات اجرای این کار انجام شده است و با آغاز بکار مجلس تشکیل این کمیته پی گیری و عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به بخشی از مسائل موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور، تصریح کرد: بخشی از مسائل موبوط به پرداخت های 120 روزه قطعه سازان است که باید این مدت کاهش یابد تا کمکی به نقدینگی واحدهای قطعه سازی شود.

وی گفت : استمهال تسهیلات و وام های دریافتی نیز به طور قطع بخش دیگری از موضوعاتی که در این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مواد اولیه قطعه سازان


نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع گمرکی ایجاد شده برای تامین مواد اولیه قطعه سازان ، تاکید کرد : باید در روند واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکتها کمک های لازم صورت گیرد تا تولید قطعات به موقع انجام شود البته بخش مهمی از مسائل موجود در تامین مواد و قطعات مربوط به گمرک می شود که باید کمک های لازم از سوی این بخش صورت گیرد.

حسینی کیا تصریح کرد : تمام این مواردی که عنوان شد در حال حاضر بخشی از دغدغه ها و نگرانی ها در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی است که با تشکیل این کمیته مشترک انتظار می رود حل شود.

وی گفت : البته کمیسیون صنایع و معادن به بخشی از این موارد ورود کرده و پی گیری هایی در این راستا صورت گرفته است اما به طور قطع بخشی از این موانع در جلسات مشترکی که با هم فکری و هم افزایی مجلس ، شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی و دولت خواهیم داشت ،حل خواهد شد.


این عضو کمیسیون صنایع همچنین با توجه به مشکل ترخیص مواد اولیه قطعه سازان از گمرک ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترخیص مواد اولیه همچنان مشکل قطعه سازان است و با آغاز جلسات مجلس به طور حتم پی گیری می کنیم که این مشکل حل شود و در صورت عطف قانونی وجود دارد و یا باید قانون اصلاح شود که این مساله حل خواهد شد و در صورتی که ضعف های اجرایی صورت گرفته باشد این ضعف ها با تمهیداتی برطرف خواهد شد.

کد خبر 98560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha