سهمیه بندی سوخت مطرح نیست

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: براساس قانون سوخت گیری تنها با کارت سوخت انجام می شود و بحثی از سهمیه بندی سوخت مطرح نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: این شرکت مجری قانون است و چیزی مبنی بر سهمیه بندی بنزین به این شرکت ابلاغ نشده است و چنین چیزی مطرح نیست.


وی ادامه داد: استفاده از کارت سوخت براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است و به منظور امنیت توزیع سوخت این کار صورت می گیرد و براساس مصوبه مجلس همه دارندگان خودروهای سواری باید کارت سوخت داشته باشند و با کارت سوخت شخصی اقدام به سوخت گیری کنند.

روز گذشته از کارتخوانهای جدید در جایگاه های عرضه بنزین رونمایی شد که در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با اشاره به گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی جایگاههای سوخت در تهران گفت: هر چه از شرایط پرداخت نقدی سوخت به سمت الکترونیکی کردن آن، گام برداریم، امنیت نقل و انتقال مالی در این زمینه بیشتر می‌شود؛ این در حالی است که استفاده از دستگاههای خودپرداز در جایگاه، دشواری هایی به همراه داشت که می‌توانست موجب کندی سوخت‌گیری شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از کارتخوان های جدید سوخت، روند سوخت‌گیری سریعتر انجام شده و امنیت پرداخت هزینه ها بالا می رود، ادامه داد: تجهیزات کنونی در جایگاههای سوخت فرسوده شده بود که نیازمند بازسازی است و هزینه بالایی را در برمی‌گرفت؛ این در حالی است که با استفاده از این کارتخوان‌های جدید شاهد صرفه جویی ۲۰ میلیارد تومانی در خرید تجهیزات و واردات آن در سال هستیم.

 

سهمیه بندی



به گفته وی، متعهد شده ایم تا پایان سال ۹۸ کل کشور را به این کارت خوان های جدید مجهز کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از کارت سوخت الزامی است، اظهار داشت: از آنجایی که بنزین تک نرخی شده بود و سهمیه بندی وجود نداشت، مردم از کارت سوخت شخصی استفاده نمی‌کردند؛ این در حالی است که استفاده از این کارت سوخت منجر به جمع‌آوری داده های مربوط به حوزه مصرف می شود که بر اساس این داده ها، می توان برای سیاست های کنترل مصرف برنامه ریزی کرد.

موسوی خواه گفت: احداث این کارت خوان ها هیچ هزینه‌ای بر دوش دولت ندارد و بانک عامل در این حوزه هزینه های این کارتخوان ها را برعهده گرفته است. لازم به تاکید است این کارتخوان های جدید به هیچ عنوان قابلیت دستکاری ندارند؛ چرا که تماما الکترونیکی هستند.

کد خبر 98564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha