کد خبر 98577
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
قیمت طلا کاهش یافت

پرشین خودرو: با تقویت دلار در برابر یوآن پس از تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه‌های بیشتر علیه کالاهای چینی و تشدید تنش‌های تجاری میان دو این کشور، قیمت طلا کاهش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،  دولت ترامپ تهدید کرده است که 10 درصد تعرفه بر فهرستی از کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.

این اخبار پس از آن منتشر شد که واشنگتن هفته گذشته 25 درصد تعرفه بر 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد. پکن فورا این اقدام را با اعمال تعرفه‌های متقابل جبران کرد.

هر اونس طلا با 5.53 دلار کاهش 1250.01 دلار فروخته شد. در جلسه گذشته طلا به کمترین رقم یک هفته گذشته برابر با 1246.81 دلار در هر اونس رسید.

 

طلا


یک تاجر هنگ‌کنگی گفت: «با این تعرفه‌ها، طلا به خوبی به عنوان منبع امن و جذاب سرمایه‌گذاری واکنش نشان نمی‌دهد در نتیجه تحت فشار کاهشی قرار می گیرد.»

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «زمانی‌که ریسک جنگ تجاری تشدید می‌شود، سرمایه‌گذاران برای پوشش این ریسک اقدام می‌کنند... من همیشه طلا را به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر داشتم اما زمانی‌که دلار آمریکا در حال جذب جریان سرمایه است، حفظ این دیدگاه بسیار چالش برانگیز است.»

در عین حال، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه شنبه 0.22 درصد کاهش یافت و به 799.02 تن رسید.

کد خبر 98577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha