کد خبر 98654
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
تسهیل قانونی اتصال خطوط ریلی به بنادر

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از تدابیر قانونی مجلس برای اتصال خطوط ریلی به بنادر خبر داد و گفت: عدم اتصال بنادر به ریل حجم ترانزیت کالا در کشور را کاهش داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با تاکید بر ضرورت اتصال شبکه ریلی به بنادر و سواحل کشور، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته با اتصال شبکه ریلی و دریایی به یکدیگر به سطح قابل قبولی از توسعه و پیشرفت دست یافته اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اتصال خطوط ریلی به بنادر کشور انتقال بار و کالا از شمال به جنوب کشور و همچنین بالعکس تسهیل می شود، افزود: در زمان تصویب بودجه 97 کل کشور در مجلس فرصتی برای تسهیلات دهی از صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه ریلی فراهم شده است.


سهم 15 درصدی دولت در تکمیل پروژه های ریلی تامین شد

وی با تاکید بر اینکه دولت در پروژه های ریلی که فاینانس خارجی دارند می تواند با دریافت تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی سهم 15 درصدی خود را تامین کند، تصریح کرد: با اجرای این مصوبه توسعه چشمگیری در اتصال شبکه ریلی به بنادر را شاهد خواهیم بود.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نبود شبکه ریلی در بنادر تزانزیت کالا را با وقفه مواجه کرده است، گفت: متاسفانه به علت آماده نبودن زیرساخت ها در این حوزه سهم جابه جایی بار و مسافر در شبکه ریلی روز به روز کمتر می شود.

فراهم نبودن زیرساخت ها ترانزیت را با مشکل مواجه کرده است

بدری با تاکید بر اینکه به صرفه و ایمن بودن شبکه ریلی از مزایای این شق حمل و نقل به نسبت سایر شقوق است، افزود: بسیاری از کشورها با استفاده از ظرفیت بندری خود توانسته اند در امر صادرات موفق باشند اما در کشور ما به علت فراهم نبودن زیرساخت های ارتباطی در مسیرها این مهم مورد غفلت واقع شده است.

 

بنادر

 

وی یادآور شد: طبق قانون اگر بخش خصوصی در بنادر سرمایه گذاری کند جز سرمایه گذاری در مناطق آزاد محسوب شده از این رو از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: زمینه برای توسعه بنادر و اتصال خطوط ریلی به آن در قانون دیده شده از این رو مجری باید اراده بیشتری برای تحقق مصوبات داشته باشد.

کد خبر 98654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha