بهره برداری از بخشی از خط ۶ مترو تا پایان سال جاری

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره برداری بخشی از خط ۶ تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم بازگشایی مجدد بخش میانی خط هفت مترو تهران که صبح امروز باحضور سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: بخش میانی خط هفت مترو تهران پس از رفع موارد ناایمن مجددا به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: 23 ملک با هزینه حدودا 230 میلیارد تومان در منطقه 11 برای خط هفت مترو تهران تملک شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: امیدوارم افتتاح مجدد خط هفت مترو منجر به کاهش بار ترافیکی شهر تهران باشد و ان‌شاءالله مابقی ایستگاه های خط هفت مترو در زمان مقرر به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: افتتاح مجدد خط هفت مترو نافی زحمات مدیران گذشته نیست و باید از آنها نام ببریم. از تمام مدیران سابق شهرداری تهران و به ویژه مدیران مترو سهم بسزایی را در راه اندازی خط هفت مترو داشتند.

وی تصریح کرد: مهمترین کاری که در راه اندازی خط هفت مترو صورت گرفت نصب سیگنالها فیزیکی قطارهای درحال حرکت را روی مانیتور نشان می دهد و چنانچه خطایی در حرکت قطارها صورت گیرد باعث ترمز کامل قطارها می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تنها به وسیله سیگنالینگ هست که قطارها را به صورت مرتب در خط کنترل کرد.

پورسیدآقایی ادامه داد: بسته شدن خط هفت نه نگاه سیاسی بود بلکه نگاه ایمنی، حرفه ای و تخصصی بود و به همین دلیل خط هفت مترو تهران در نهایت در دوره شهردار وقت تهران متوقف شد.

وی گفت: کار دیگری که در راه اندازی خط هفت مترو مورد توجه قرار گرفت تهویه و نصب هواکشها در تونلهای خط هفت مترو تهران بود و نصب این هواکشها می‌تواند در زمان بروز بحران کمک موثری را برای خروج از بحران می‌دهد.

 

خط6  مترو


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نه تعطیلی خط هفت و نه افتتاح مجدد آن سیاسی بود، گفت: ما هیچگاه کار تخصصی خود را زیر پا نمی‌گذاریم.

پورسیدآقایی همچنین با اشاره به نصب هواکشهای میان تونلی در خط هفت مترو گفت: بیش از 21 اشکال در خط هفت مترو وجود داشت که خوشبختانه با تلاش مهندسین و پرسنل این اشکالات برطرف شده است.

وی با اشاره به افتتاح بخش میانی خط هفت مترو با 5 ایستگاه نواب، رودکی، کمیل، بریانک و مهدیه تهران بیان کرد: نواقص خط میانی رفع شده و انشاالله ادامه کار کل خط انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ایستگاه مهدیه یک ایستگاه تقاطعی است و ان‌شاءالله مابقی ایستگاه های خط مترو نیز با برناهم ریزی صورت گرفته از سوی مدیریت شهری به بهره برداری خواهد رسید.

پورسیدآقایی گفت: 5 ایستگاه قسمت جنوبی و سه ایستگاه قسمت شمالی خط هفت مترو تهران نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
 

وی همچنین به آخرین وضعیت خط شش متروی تهران اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از این خط را امسال و مابقی را در سال آینده به بهره برداری برسانیم.



معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قطعا با بهره برداری از خط 6 و 7 متروی تهران به صورت کامل معضل آلودگی هوا و ترافیک در تهران کمتر خواهد شد.

کد خبر 98665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha