توقف خودرو در پیاده روها نقض حقوق شهروندی است

پرشین خودرو: رییس پلیس راهور سمنان گفت: توقف خودرو در پیاده رو و معابر عمومی ناهنجاری اجتماعی و نقض حقوق شهروندی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سرهنگ تقی بزرگی افزود : براساس ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، توقف خودرو در پیاده رو و حریم گذرگاه عابر پیاده ممنوع است.
وی با بیان این که قانون برای توقف در مکان ممنوع مانند پیاده رو جریمه 400 هزار ریال در نظر گرفته است،اظهارداشت: با رانندگانی که حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند قانون برخورد می کند.
وی تسخیر پیاده روها با توقف وسایل نقلیه نقض حقوق شهروندی دانست و بیان داشت: مشاغلی همچون تعمیرگاه های خودرو و نمایشگاههای خرید و فروش خودرو که به پیاده رو و معابر عمومی تعرض کرده و باعث تضییع حقوق شهروندی می شود.

رییس پلیس راهور استان سمنان تصریح کرد: در شورای ترافیک استان در خصوص وجود خودروهای مزاحم در پیاده رو در شهرها مکاتبات و رایزنی ها انجام شده و طرح های پاکسازی به صورت موقت و دایمی اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه های متولی نظیر شهرداری، پیاده رو ها با رفع نواقص هندسی و برداشت پل های اضافه به منظور جلوگیری بی مورد وسایل نقلیه ساماندهی شد.


بزرگی یادآورشد: برخی از معابر در شهرهای استان ظرفیت توقف و عبور و مرور وسایل نقیله از جمله موتور سیکلت که نقش عمده ای در تصادفات درون شهری داشته با استقرار موانع چند ردیفه متعدد یو شکل، امکان حرکت وسیله نقلیه در پیاده روها در مبادی تقاطع ها و کوچه ها بمنظور کاهش سوانح درون شهری و تلفات انسانی مسدود شد.

 

پیاده رو


بزرگی بیان داشت: فرهنگ سازی موثرترین اقدام برای کاهش این گونه ناهنجاری هاست و هم افزایی مسوولان دستگاه های دخیل در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی الزامی است.
رییس پلیس راهور سمنان با بیان این که توقف کردن خودرو در حریم پیاده روها، کار صحیحی نیست و علاوه بر نقض حقوق عابران چهره شهر را ناپسند جلوه می دهد، افزود: عبور و مرور عابر پیاده در طول سواره رو نادرست است اگر معبر برای تردد عابران توسط خودروها مسدود شود بنابراین آنها به ناچار وارد سواره رو خواهند شد و این خالی از حادثه نیست.
تصادفات حوزه درون شهری 31 درصد حوادث رانندگی سال 96 استان را به خود اختصاص داد، 19 نفر عابر پیاده و موتور سوار تلفات در حوزه درون شهری سال 96 بود و 49 و 44 درصد از این تصادفات مختص به عابرین پیاده و راکبین موتور سوار شهر سمنان بود.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد. سالانه بیش از 15 هزار نفر گردشگر از محورهای ارتباطی این منطقه تردد می کنند.

کد خبر 98669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha