کد خبر 98672
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
رشد خودرویی‌ها در بازار سهام

پرشین خودرو: بازار سهام امروز نیز شاهد اصلاح قیمت‌ها در بسیاری از نمادها بود. در عین حال خودرویی‌ها امروز توانستند از رشد مطلوبی برخوردار باشند هرچند که این رشد چندان پایدار نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از هفته گذشته بورس تهران شاهد اصلاح قیمت‌ها است. امروز نیز روند اصلاحی، کل بازار را در بر گرفته بود و شاهد افت بسیاری از قیمت‌ها حتی تا پنج درصد بودیم.

این روزها بازار سهام وضعیت مبهمی را طی می‌کند. قیمت دلار در بازارهای غیررسمی و موقعیت ایران در بازارهای بین المللی بر تصمیمات معامله‌گران بازار سهام بیش از پیش تاثیرگذار شده است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۸۸ واحد افت کرد و تا رقم ۱۰۸ هزار و ۹۱۶ واحدی پایین آمد. شاخص کل هم وزن اما با رشد ۵۱ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۸ هزار و ۳۸۳ رسید.

شاخص آزاد شناور ۸۰۶ واحد افت کرد و تا رقم ۱۱۸ هزار و ۳۹۵ پایین آمد، همچنین شاخص بازار اول با افت ۹۰۶ واحد رقم ۷۹ هزار و ۱۲۶ را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۳۸ واحد رشد مواجه شد.

پتروشیمی پارس که به تازگی در بورس تهران عرضه اولیه شده است با پنج درصد رشد در قیمت نهایی بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار داشت. این سهم امروز با صف خریدی با حجم بیش از ۲۵۷ میلیون سهم در ۷۹۴۰ سفارش روبه‌رو بود. پس از این سهم پتروشیمی مبین و سایپا بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص را داشتند.

اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، صنعتی و معدنی گلگهر و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۱۶۵، ۱۶۱ و ۱۵۹ واحد تاثیر کاهنده در افت دماسنج بازار سرمایه تاثیرگذار بوده‌اند.

 

سهام

 

در گروه محصولات شیمیایی سه نماد پتروشیمی غدیر، پتروشیمی فارس و پتروشیمی شازند حدود پنج درصد در قیمت پایانی رشد کردند که بین این سه پتروشیمی غدیر و پتروشیمی پارس به تازگی وارد بورس شدند. مابقی سهم‌ها در این گروه یا با رشد بسیار کم همراه بودند یا افت قیمت را تجربه کردند.


با وجود روند کاهنده قیمت‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد سبزپوشی بسیاری از نمادها بودیم، به طوری که سایپا در نهایت حجم خریدی به تعداد بیش از ۲۱ میلیون سهم را شاهد بود و همچنین این نماد جزو تاثیرگذاران در شاخص‌های بازار بود.


اما در گروه فلزات اساسی قیمت اکثریت سهم‌ها با افت یا رشدی اندک مواجه شدند و در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز عمدتا افت قیمت‌ها از دو تا پنج درصد را شاهد بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۷ هزار و ۸۵۰ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز کمتر از یک واحد افت کرد و به رقم ۱۲۲۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به عدد ۳۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
 

کد خبر 98672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha