کد خبر 98676
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
دومین علت مرگ زنان چیست؟

پرشین خودرو: معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه بعد از بیماری‌های قلبی-عروقی، شیوع سرطان سینه در زنان ۳۰ تا ۷۰ ساله قابل توجه است، گفت: از هر 100 هزار نفر، 32 نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سید محمدهادی ایازی در حاشیه چهارمین همایش پیشگیری از سرطان پستان، افزود: از هر 100 هزار نفر، 32 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و سرطان پستان بعد از بیماری‌های قلبی-عروقی، عامل بیش‌ترین مرگ و میر در زنان است.



وی گفت: غربالگری در زمینه سرطان پستان بسیار مهم است. هم‌چنین باید در این زمینه فرهنگسازی کرد و افراد باید قبل از آنکه این بیماری متاستاز (گسترش و سرایت سرطان به قسمت‌های دیگر بدن) کند از آن اطلاع یابند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درباره چهارمین همایش پیشگیری از سرطان پستان گفت: در این همایش هزار نفر از بانوانی که به این بیماری مبتلا بودند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی این مشکل را پشت سر گذاشتند، حاضر شده اند تا فرهنگسازی انجام دهند و دیگر بانوان را به مشارکت بطلبند تا قبل از این‌ که بیماری حاد شود، اگر زنی شاهد تغییراتی در بدن خود بود که علامت ابتلا به این بیماری باشد، به پزشک معالج مراجعه کند و پزشک، اقدامات غربالگری را انجام دهد.

 

علت مرگ زنان


ایازی درباره تشخیص بیماری سرطان پستان، خاطرنشان کرد: در مراکز درمانی اقدامات غربالگری برای این بیماری پیش‌ بینی شده است، اما زمانی که فرد شواهد اولیه را مشاهده کرد، باید پس از مراجعه به پزشک معالج، مطابق با نظر پزشک به مراکز درمانی مراجعه کند و در صورت نیاز، اقدامات درمانی را انجام دهد.

وی اظهار داشت: امیدوارم با ساز و کاری که ایجاد شده و با مشارکت سازمان‌ های مردم ‌نهاد فعال و کانون ‌های سلامت محلات، ایفای نقش بانوان در این حوزه بیشتر شود و سرطان پستان مشکلی برای بانوان ایرانی ایجاد نکند.

کد خبر 98676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha