کد خبر 98700
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
تلفن همراه جایگزین کارت‌های اعتباری

پرشین خودرو: چین از جمله کشورهایی است که بسرعت در حوزه ارائه خدمات عمومی بدون نیاز به پول نقد یا کارت‌های اعتباری پیشرفت کرده و تغییرات زیادی در این زمینه در زندگی مردم ایجاد شده است؛ تغییراتی که به حذف کامل کارت بلیت و هر نوع کارت کاغذی و پول نقد منجر شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،چین از جمله کشورهایی است که بسرعت در حوزه ارائه خدمات عمومی بدون نیاز به پول نقد یا کارت‌های اعتباری پیشرفت کرده و تغییرات زیادی در این زمینه در زندگی مردم ایجاد شده است؛ تغییراتی که به حذف کامل کارت بلیت و هر نوع کارت کاغذی و پول نقد منجر شده است.

 

کارت‌های اعتباری

 

در حال حاضر مردم چین برای خرید بلیت‌های هواپیما، قطار، اتوبوس و مترو از نرم افزارهای خاص در این خصوص استفاده می‌کنند، اگرچه برخی از این خدمات هنوز به خارجیان به‌طور کامل ارائه نمی‌شود اما بیشتر مردم در چین اعم از شهروندان چینی و خارجی از بخش عمده‌ای از این مزایا برخوردارند.

علاقه مندان به این تکنولوژی‌های جدید می‌توانند بلیت هواپیما را با نرم افزارهایی مانند ویچت یا علی پی در منزل، محل کار و هر جای دیگری خریداری کنند. بلیت‌ها با این روش نیز به آسانی در دسترس است.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد اینکه هر چقدر به زمان پرواز و حرکت قطارها نزدیکتر شود بهای این بلیت‌ها نیز بالاتر می‌رود و بهتر است مسافران بسرعت خریدهای خود را انجام دهند.

مردم می‌توانند از این نرم افزارها برای خرید بلیت‌های اتوبوس و مترو نیز استفاده کنند و زمانی که می‌خواهند وارد اتوبوس شوند تلفن‌های همراه را روی دستگاه‌های اسکنر قرار می‌دهند و درها به روی آنها باز می‌شود.

پرداخت و شارژ قبض تلفن از دیگر خدمات دیجیتالی برای شهروندان چینی از طریق نرم افزارهای تلفن همراه است. شهروندان چینی می‌توانند شارژ تلفن را بپردازند و پول قبض‌های آب و برق را پرداخت کنند و آب و برق برای کارت‌های شارژ خریداری نموده و تاکسی کرایه کنند.

آنها می‌توانند کارت‌های بنزین خود را هم با این نرم افزارها در هر جایی که هستند شارژ کنند یا اینکه بدون معطلی با ارائه همین خدمات اینترنتی با خودروهای خود از ورودی‌های مخصوص وارد بزرگراه‌ها شوند و دیگر نیازی به پرداخت مستقیم عوارض بزرگراه‌ها ندارند، همه اینها از کارت‌های بانکی که در تلفن‌های همراه نصب کرده‌اند، کسر می‌شود.

با استفاده از این نرم افزارها مشترکان می‌توانند چندین کارت بانکی را در تلفن‌های همراهشان قرار دهند و اگر یکی از کارت‌ها موجودیش تمام شد نرم افزار به طور خودکار روی کارت دیگر می‌رود و هزینه را کسر می‌کند و فوراً پیامی الکترونیکی مبنی بر اینکه برای نمونه این خرید شما باعث شد تا از حساب شما فلان مبلغ کسر شود به مشترک می‌فرستد.

کد خبر 98700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha