منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات فرودگاه مسافری می‌شود

پرشین خودرو: اجرای طرح جامع استفاده از ظرفیتهای بالفعل منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات با تاکید بر راه اندازی شهرک ICT و فرودگاه مسافری و شهری (عملیات پروازی) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو ، اجرای طرح جامع استفاده از ظرفیتهای بالفعل منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) با حضور مدیران و مشاوران ارشد وزارت ICT، در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح قرار است در فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای ۳۶۰۰ هکتار اراضی با چشم انداز ۲۰ ساله به اجرا دربیاید. با توجه به اولویت های متفاوت این منطقه، طرح جامع در ۳ بخش تولید، پردازش و پشتیبانی صنعت و خدمات اقتصادی، شهرک ICT و فرودگاه مسافری و شهری (عملیات پروازی) طبقه بندی شده است.

نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در این جلسه با اشاره به تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه این منطقه اقتصادی، اظهار امیدواری کرد که با مطالعات صورت گرفته و با طرح های موجود، هرچه زودتر گام های بعدی در جهت توسعه این مجموعه به صورت بلند و مستحکم برداشته شود.

 

فرودگاه

 

وی درباره ایجاد شهرک ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: وزارت ارتباطات در مجموع سیاستگذاری های خود، از همان ابتدا برای این منطقه، نقش یک هاب بین المللی در صنعت و ICT را مدنظر داشت که امیدواریم با مسافری شدن آن، به این اهداف بیش از پیش نزدیک شویم.

جهانگرد با اشاره به مطالعات صورت گرفته و حضور مشاورین بین المللی در این پروژه گفت: انشاء الله به هدف ایجاد یک منطقه پیشرو در حوزه تکنولوژی، سرآمد در حوزه دانش بنیان و اشتغال دانش آفرین دست پیدا کنیم.

سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت این منطقه در حوزه لجستیک و حوزه صنایع دانش بنیان یا صنایع مرتبط با تکنولوژی، گفت: شرکت های متعددی در حوزه ICT و دانش بنیان در این مجموعه درحال آغاز فعالیت خود هستند.

کد خبر 98732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha