کاهش ارزش به دلیل شفافیت یا افزایش ارزش به دلیل ...!

پرشین خودرو: گروه بورس

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی که گروه خودروسازی سایپا در حال آماده شدن برای گذر از مشکلات و سختی های احتمالی بازگشت تحریم ها است برخی شیطنت ها حاشیه ها را برای این گروه بیشتر کرده است.

کاهش ارزش سهام سایپا در بورس و رسیدن هر سهم به 880 ریال با حجمه ای از سوی برخی کارشناسان روبه رو شده است که گویی یا خود را به خواب و ندانستن زده اند و نمی دانند دلیل اینکه ارزش فعلی سهام زیر 1000 ریال است چیست و یا برایشان صرف نمی کند که حقیقت را بیاد بیاورند.

شاید دوستان یادشان رفته است که در همین زمانی که ایشان در حال حاشیه سازی برای مدیران فعلی سایپا هستند، برخی از مدیران سابق و اعضای هیات مدیره سابق سایپا در حال پاسخگویی به تخلفاتی هستند که به گفته سازمان بورس ارتباط مستقیمی با ارزش هر سهم سایپا در سال های قبل داشته است.


سایپا

وقتی از سوی سازمان بورس اعلام می شود که 2604 ریال ارزش واقعی سهام سایپا نبوده و برخی اقدامات غیر شفاف مدیران وقت موجب این افزایش ارزش شده است؛ انتظار دوستان کارشناس از ارزش فعلی سهام سایپا که به دلیل شفافیت عملکرد مدیران فعلی رخ داده، نابجاست.

بی شک هر کارشناس اصلحی این را نیک می داند که وقتی شما تخلفی را کشف می کنید و برای رفع آن می کوشید، در ابتدا با مشکلاتی از جمله کاهش ارزش سهام و یا مواجه شدن با انتقاد سهامداران مواجه خواهید شد اما این شرایط موقتی است زیرا شفافیت سایپا در ادامه راه و با توجه به برنامه مدیران این مجموعه برای توسعه فعالیت های خود، ارزش سهام سایپا را به سوی واقعی شدن سوق خواهد داد اما این بار دیگر این افزایش دروغین و فیک نیست و سهامدار می تواند از سود واقعی سهام خود لذت ببرد.

بی شک کمک کردن به محسن جهرودی و هیات مدیره این خودروسازی بزرگ کشور که از ابتدای حضور در سایپا، اصل را بر راستی و شفافیت قرار دادند، هم به نفع مجموعه و هم به نفع صنعت خودرو تمام می شود.

وقتی شما سهامی را با فعالیت های غیر شفاف گران تر از ارزش واقعی عرضه کنید بی گمان بسیار زود با عواقب آن رو به رو خواهید شد و این همان اتفاقی است که برای مدیران سابق سایپا افتاده است. بنابراین بهتر است از شفافیت صورت های مالی که یکی از مشکلات صنعت و تجارت کشور نیز هست دفاع کنیم و نه انتقاد!

کد خبر 98750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha