کد خبر 98754
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
قطع برق مشکلات ترافیکی را دو برابر کرده است

پرشین خودرو: قطع شدن برق بدون اعلام قبلی، علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان، باعث سردرگمی ترافیک در پشت چراغ های راهنمایی خاموش هم شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، از اوایل تیرماه، با قطع شدن گاه و بیگاه برق، شاهد بروز مشکلات بسیاری در کلانشهر تهران بوده ایم.

مردم پایتخت در روزهای اخیر قطعی چند ساعته برق را در بیشتر روزهای هفته تجربه کرده اند. این قطعی ها علاوه بر اینکه تحمل گرمای تابستان را برای مردم طاقت فرسا کرده است، برای ادارات و تجهیزات برقی نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شرکت توانیر اگرچه برنامه زمان بندی قطعی برق برای مناطق مختلف تهران را منتشر کرده است، اما نبود تطابق زمان قطعی برق با برنامه اعلام شده مشکل دیگری را برای شهروندان تهرانی درست کرده است.
 

اما جدا از این مشکلات معمول، قطع شدن برق برخی چراغ های راهنمایی در سطح شهر تهران باعث سردرگمی راننده ها و به تبع آن تحمیل ترافیک سنگین تر در خیابان های پایتخت شد.


رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی پایتخت با اشاره به این موضوع گفت: به دلیل قطعی برق در مناطق مرکزی و غربی تهران چراغ های راهنمایی خاموش شدند و مأموران پلیس راهور، تردد خودروها را مدیریت می کنند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با اشاره به قطعی های اخیر برق در برخی از مناطق تهران و خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: در روزهای اخیر شاهد قطع برق در برخی مناطق تهران خصوصاً در ساعات بعد از ظهر بوده ایم. این مسئله باعث خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی می شود و در صورتی که حق تقدم در این زمان ها رعایت نشود امکان بروز حادثه وجود دارد.

در این رابطه به رانندگان و عابرین توصیه می شود که حتماً به فرامین عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشته و همکاری لازم را به عمل آورند.

قطع برق مشکلات ترافیکی را دو برابر کرده است

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این موضوع و ترافیک حاصل از آن گفت: قطع برق چراغ های راهنمایی مشکلات فراوان و زحمت بسیاری را برای همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد کرده است.

وی افزود: به دلیل ترافیک ذاتی تهران، فقط کافی است دقایقی این اتفاق بیفتد تا مشکلات ترافیکی دو برابر شود.

 

قطعی برق

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این موضوع که در روزهای اخیر سعی کردیم با حضور خودمان و تلاش همکاران این مشکل را حل کنیم یا ترافیک را کاهش دهیم گفت: روز گذشته با مدیرعامل شرکت برق تهران جلسه ای داشتیم و قرار شد این قطع برق دیگر تکرار نشود.

سردار رحیمی همچنین افزود: ما در عین حال از شهرداری درخواست داریم در بخش برق اضطراری برای چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها به دلیل حساسیت های موجود عنایت و توجه ویژه داشته باشند.

پلیس مسئول قطعی برق چراغ های راهنمایی و رانندگی نیست

با وجود اینکه مسئولان وعده داده بودند برق چراغ های راهنمایی دیگر قطع نمی شود، سردار مهماندار گفت:اساسا زیر ساخت های چراغ های راهنمایی و رانندگی تحت کنترل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است و موضوعیتی با پلیس ندارد. متاسفانه این چراغ ها برق اضطراری ندارد و با قطع برق شهری قطع می شوند.

مهماندار افزود: در خواست ما این بوده که برق چراغ ها از برق شهری جدا شود یا به انرژی خورشیدی متصل شود که مشکل فعلی مرتفع شود،. در شرایط فعلی کاری نمی توان کرد جز اینکه پلیس در تقاطع هایی که چراغ ها برق ندارند حضور فعال و پر رنگ تری داشته باشد تا این مساله خللی در روند تردد شهروندان تهرانی ایجاد نکند.

سردار مهماندار می افزاید: طبیعتا این مساله در وضعیت عبور و مرور و نظم شهری بی تاثیر نیست اما تمهیداتی اندیشیده شده است تا همکاران من در این شرایط خاص ( قطعی برق) هم با انرژی مضاعف به دنبال ایجاد نظم در شهر هستند و از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

توصیه پلیس همراهی و همکاری شهروندان با پلیس در تقاطع هایی است که چراغ ها با قطعی برق مواجه هستند و امید است سازمان های ذی ربط مشکل برق تقاطع ها را به زودی حل کند تا وضعیت چهارراه ها به شرایط عادی و همیشگی بازگردد.

 

کد خبر 98754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha