با برگزاری مجمع سایپا تقاضا در نماد سایپا بالا می رود

پرشین خودرو: اخباری که از مجمع سایپا مخابره می شود موجب خواهد شد افرادی که امیدوار به اخبار مجمع هستند و آنهایی که تا محدوده 110 رشد سهام این شرکت را پیش بینی کردند به خرید این سهم روی آورده و تقاضا در نماد سایپا بالا رود.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به آخرین وضع بازار سهام، اظهار داشت: از ابتدای امسال تحرکات مثبت و خوبی در گروه های فلزی، معدنی و پتروپالایشی رخ داد که موجب شد که از ابتدای سال رشد شاخص کل را شاهد باشیم.

بابک طهماسبی افشار افزود: در برخی گروه ها مثل گروه سیمانی و خودرویی در مقابل این تحرکات مثبت و رشد شاخص ها بی تفاوت بودند هر چند در گروه خودرو برخی نمادها مثل نمادهای قطعه سازی، رشد خوبی را در این مدت تجربه کردند.

وی گفت: گروه خودرو نسبت به رشد شاخص کاملا بی تفاوت بوده و رشد مناسبی را تا کنون نداشته است که از جمله دلایل آن عدم شناسایی یک لیدر تمام عیار در گروه خودرویی است.

 

مجمع سایپا

ورود 200 میلیارد ریال نقدینگی توسط سهامداران حقیقی به نماد خساپا



طهماسبی افشار افزود: نگاهی دقیق بر روند ورود نقدینگی به گروه خساپا از ابتدای خردادماه نشان می دهد که در این مدت بالغ بر 20 میلیارد تومان از سوی سهامدار حقیقی وارد نماد سایپا شده است.

وی گفت: البته ورود این حجم از نقدینگی به نماد خساپا می تواند دو دلیل داشته باشد اولین آن نگاه بنیادی به سهام سایپاست هر چند این سهم زیان و تغییرات منفی را داشته است اما اخباری که از سوی شرکت به بازار مخابره می شود مبنی بر این اینکه این شرکت قصد دارد که شرکتهای قطعه سازی زیر مجموعه را به فروش برساند شاید موجب شده که افراد بنیادی کار و افرادی که این سهم را دنبال می کنند نگاه مثبتی به این سهم داشته باشند چون موجب می شود که در صورت های مالی آنها نیر یک بهبودی نیز رخ دهد.

این کارشناس بازار بورس تصریح کرد: از سویی پس از انتشار اخبار سیاسی مبنی بر خروج خودروسازان خارجی از پروسه تولید، در دو نماد سایپا و ایران خودرو افت شدیدی رخ داد و تا محدوده 65 تا 67 تومان این افت قیمت رسید البته از بعد تکنیکالی افرادی با این استراتژی سهام شرکتها را دنبال می کردند این محدوده را برای خرید بسیار جذاب دیدند و شاید یکی از دلایلی که این حجم از نقدینگی وارد سهام سایپا شد نگاه تکنیکالی به سهم باشد که منطقه جذابی را شناسایی کرده است و تصمیم گرفتند که این سهم را در این محدوده خریدار باشند.

طهماسبی افشار افزود: چنانچه این دو نگاه را کنار هم بگذاریم در نهایت این دو دیدگاه موجب شد که سهام نماد خساپا از 67 به حوالی 85 تومان در روز گذشته رشد کند البته از نگاه تکنیکالی نیز این امیدواری وجود دارد که قیمت سهام این شرکت تا محدوده 110 تومان هم رشد کند.

وی گفت: البته اخباری که از مجمع قرار است مخابره شود موجب می شود که افرادی که امیدوار به اخبار مجمع هستند و آنهایی که با نگاه تکنیکالی تا محدوده 110 رشد این سهم را می بینند به خرید این سهم روی آورده و تقاضا در این نماد بالا رود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز بازار سهام نماد خساپا را به عنوان لیدر گروه خودرویی شناسایی کرده است.

وی همچنین با توجه به واکنش بازار سهام به اخبار سیاسی، تاکید کرد: در صورتی که اخبار سیاسی مثبتی در بازار مخابره شود در جریان کلی بازار تاثیر خود را خواهد گذاشت هر چند در نگاه کلی بازار سهام شرکتهای بورسی همچنان صعودی است و هر اصلاحی که در شاخص رخ دهد به نحوی موقعیت ورود مجدد به سهامداران می دهد.
 

مجمع سایپا

 

طهماسبی افشار با اشاره به پیش بینی آینده بازار بورس گفت: بازار سهام تا سال آینده هم می تواند روند مثبتی را طی کند و البته گروه خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست ودر کنار گروه های دیگر این گروه هم می تواند حرکت کند اما مشکلی که در این گروه وجود دارد شناسایی لیدر بود که به نظر می رسد بازار سهام سایپا را به عنوان لیدر گروه شناسایی کرده است.

وی تاکید کرد: امروز چنانچه بخواهیم گروه خودرو را رصد کنیم بهتر است که در کنار آن تحرکات نماد سایپا و همچنین اخبار واگذاری شرکتهای قطعه سازی را نیز دنبال کنیم چرا که خود این شرکت های قطعه سازی می تواند برای ورود به بازار سهام گزینه های مناسبی باشند.

وی در ادامه با توجه به نزدیک شدن زمان تحریم های خودرویی به ارزیابی این مساله بر بازار سهام شرکتهای خودرویی پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه خودرو در عموم سهم ها در کف قیمتی قرار دارد به عنوان مثال نماد ایران خودرو که در محدوده 230 تا 240 تومان معامله می شود از ابتدای سال نیز حرکت یکنواختی را داشته است و نهایتا از 230 تا 250 رشد قیمت داشته و در همین محدوده نوسان داشته بنابراین به نظر می رسد کف قیمتی برای چنین نمادی حتی اگر اخبار منفی هم مخابره شود رقم پایین تری را نخواهد دید ونهایتا همین 230 تومان برای این نماد خواهد بود.

کد خبر 98759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha