کد خبر 98765
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کاهش قیمت نفت در پی تصمیم جنجالی ترامپ

پرشین خودرو: قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال فروکش کردن نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه و از سرگرفته شدن فعالیت‌های صادراتی بنادر لیبی و همچنین احتمال برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود، کاهش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۸ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۹ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۶۲ در هر بشکه رسید.

اختلالات عرضه در لیبی و اعتصاب و ناآرامی در نروژ و عراق اواخر هفته گذشته قیمت‌های نفت را بالا برد. با این‌همه قیمت‌ها تحت تاثیر دورنمای افزایش عرضه از سوی اوپک و روسیه، دومین کاهش هفتگی متوالی را ثبت کردند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی عنوان کردند قیمت‌های نفت خام به دلیل کاهش واهمه نسبت به اختلالات عرضه، سقوط کردند. این خبر که شرکت ملی نفت لیبی تولید یک میدان نفتی بزرگ را از سر گرفته است در اوایل هفته گذشته به ریزش قیمت‌ها منجر شد. بازار سپس به احتمال افزایش عرضه با وجود اعتصاب کارکنان نفتی نروژ، متمرکز شد.

به گفته یک تحلیلگر کالا در شرکت "سامسونگ فیوچرز"، سیگنال‌های عرضه متفاوتی وجود دارد و تصور می‌رود قیمت نفت برنت در محدوده ۷۰ دلار بماند. بازار همچنین دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه را زیر نظر دارد تا زیرا ممکن است درباره نفت میان آنها گفت و گویی رد و بدل شود.

 

قیمت نفت

 

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین قرار است روز دوشنبه در هلسینکی دیدار کنند. رییس جمهور آمریکا مکررا نسبت به قیمت‌های بالای نفت ابراز نارضایتی کرده و از اوپک خواسته قیمت‌ها را پایین ببرد.


الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز جمعه گفت: روسیه و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت ممکن است در صورت وجود کمبود عرضه در بازار جهانی تولیدشان را افزایش بیشتری دهند.

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد تنش‌های تجاری چین و آمریکا احتمالا در هفته جاری ممکن است تخفیف پیدا کند و عامل مثبتی برای قیمت‌های نفت خواهد بود، اما فروش احتمالی ذخایر نفت آمریکا به قیمت‌ها لطمه خواهد زد. دولت ترامپ درصدد برداشت از ذخایر نفت استراتژیک کشور است که تاثیر منفی روی قیمت‌ها خواهد گذاشت.

براساس گزارش رویترز، آمریکا حدود ۶۶۰ میلیون بشکه ذخایر نفت در اختیار دارد و دولت ترامپ قصد دارد از ذخایر نفت این کشور برداشت کند که میزان عرضه به بازار را افزایش خواهد داد.

کد خبر 98765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha