کد خبر 98770
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
افزایش قیمت جهانی دلار

پرشین خودرو: با افزایش تنش‌ها تجاری بین چین و آمریکا، دلار در معاملات جهانی به بالاترین سطح شش ماه خود رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، هر دلار در معاملات امروز به بالای ۱۱۲ ین رسید. شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای مهم جهانی را اندازه می گیرد با شتابی قابل توجه در سطح ۹۴.۷۵۰ واحد قرار گرفت.


نگرانی ها از پیامدهای جنگ تعرفه ها بر اقتصاد چین، یوان را متزلزل کرده و هر دلار به بالای ۶.۷۰ یوان رسیده است. تحلیل گران بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی نوشتند: آمارهای تولیدات صنعتی و خرده فروشی آمریکا که تا فردا منتشر خواهند شد در کنار آمارهای رشد اقتصاد چین این اطمینان را به همه خواهد داد که اقتصاد جهانی در چه وضعیتی قرار دارد.

 

دلار


دیدار امروز ترامپ و پوتین در شهر هلسینکی- پایتخت فنلاند و نشست جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- با نمایندگان کنگره این کشور از رویدادهای مهم ارزی این هفته خواهند بود. اقتصاد آمریکا در حال حاضر دومین دوره رشد متوالی خود را تجربه می کند.

یورو نیز به پایین ترین نرخ برابری خود در ۹ روز گذشته در برابر دلار رسیده است و پوند تا سطح ۱.۳۱۰ دلار نیز رسیده است. میزان پیشرفت مذاکرات بریگزیت و انتشار آمار تورم منطقه یورو که این هفته خواهد بود، می توانند باعث تشدید کاهش ارزش این دو ارز در برابر دلار شوند.

در بین ارز کشورهای نوظهور نیز هر دلار به ۶۸.۵۳۱۳ روپیه هند، ۱.۳۴۴۸ دلار استرالیا، ۱.۳۱۴۰ دلار کانادا و ۴.۸۴۳۹ لیر ترکیه رسیده است.

کد خبر 98770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha