مرگ ۵۶۳ تن در تصادفات ماه نخست تابستان 97

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد جانباختگان در سرصحنه تصادفات در کشور افزایش یافته است و تاکنون ۵۶۳ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سردار تقی مهری در جلسه کمیسیون پایش تصادفات جاده ای و ارزیابی و عملکرد استان ها گفت: این ششمین جلسه کمیسیون پایش تصادفات در سطح کشور در سال جاری برای بررسی سفرهای درون شهری و برون شهری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در سراسر کشور بوده و جلسه کمیسیون پایش و ارزیابی استان ها در این راستا شکل گرفته است.

مهری با اشاره به این که در تابستان امسال 6 درصد هم سفر هموطنان افزایش یافته است در خصوص بیشترین تصادفات رخ داده افزود: استان‌های مسافرپذیر شمالی و خراسان رضوی ازنظر آمار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، لذا اجرای طرح ترافیک تابستانه تا پایان شهریور ادامه خواهدداشت.

 

تصادفات


رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به میزان و عوامل تصادفات صورت گرفته تصریح کرد: 20 درصد جانباختگان سرصحنه تصادف به دلیل سرعت غیرمجاز ، 40درصد به علت خستگی ، خواب آلودگی و بی توجهی به جلو و 35 درصد از جانباختگان به دلیل سبقت و سرعت غیر مجاز گزارش شده است و حدود 75درصد ازجانباختگان سال 97 به دلیل این سه عامل جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: 85 درصد مرگ تصادفات جاده های برون شهری به دلیل ناآگاهی مسافران به مسیر و مسیرهای تردد بوده است و 63 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته که به دلیل بی توجهی به خط کشی و علائم راهنمایی ورانندگی صورت گرفته است لذا از رانندگان درخواست می شود به علائم نصب شده در 30کیلومتری شهرها بیشتر توجه کنند.
 

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از ابتدای تابستان تاکنون 563 نفر از هم وطنانمان در سرصحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و به همه عوامل پلیس ابلاغ شده و خط قرمزهای جدیدی به فرماندهان سراسر کشور اعلام شده است تا از تصادفات و تخلفاتی که منجر به جرح و فوت افراد می شود ، جلوگیری کنند.


وی تصریح کرد: اگر راننده‌ای دو تخلف حادثه ساز هم‌زمان انجام دهد از ادامه سفر باز می ماند.

کد خبر 98773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha