بررسی مشکلات کلانشهرها در حوزه حمل و نقل و ترافیک

پرشین خودرو: نشست کمیسیون معاونین حمل و نقل و ترافیک شهرداریهای کلانشهرهای ایران به منظور تبادل تجربیات، بررسی مشکلات و ایجاد وحدت رویه در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداری های کلانشهرهای ایران با اعلام این خبر گفت : نحوه پیگیری حقوق قانونی شهرداریها در بخش حمل و نقل از دولت و سازمان برنامه و بودجه، هماهنگی بین کلانشهرها برای مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه پیرامون اجرای طرح ترافیک از جمله مواردی است که در این نشست مطرح و تصمیم گیری می شود.

مرادی تصریح کرد: تعیین هیات رئیسه، تنظیم جدول برنامه زمان بندی کمیسیون، تعیین کمیته های زیر مجموعه کمیسیون و پیش بینی دستور جلسات از دیگر موارد مد نظر در این نشست خواهد بود که مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی شرکت فعال در تهیه ی آیین نامه و دستورالعمل هایی که سازمان شهرداری ها و وزارت کشور مسئولیت تهیه آن را داشتند و حضور فعال در تعیین سهم شهرداری ها از منابع عمومی بودجه کشور برای احداث و بهره برداری قطار شهری، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و احداث مرکز معاینه فنی خودرو، شرکت فعال در وصول سهم شهرداری ها از بودجه ی عمومی کشور و ارتباط با سازمان برنامه و بودجه، دهیاری و وزارت خانه ها و پلیس راهور را از دیگر نتایج نشست های قبلی معاونین حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کلانشهرها برشمرد.

 

ترافیک

 

مرادی در ادامه به مشکلات شهرداری کلانشهرها اشاره کرد و افزود: در حال حاضربه دلیل عدم پرداخت سهم دولت، پروژه های حمل و نقل عمومی با کندی حرکت می کند و شهرداری ها در زمینه ی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تامین تجهیزات قطار شهری با مشکل مواجه هستند از سوی دیگر جرایم راهنمایی و رانندگی مطابق قانون به شهرداری ها پرداخت نمی شود که در این زمینه نیاز به همکاری و پیگیری شهرداری کلانشهرها برای اصلاح این قانون داریم.

مرادی با اشاره به رویکرد جدید دبیرخانه در فعال سازی کمیسیون ها، در خصوص لزوم برپایی این نشست خاطر نشان کرد: در این جلسات علاوه بر اینکه معاونین حمل و نقل و ترافیک تجربیات خود را در این حوزه به یکدیگر منتقل می کنند بازدید های مشترکی از ایستگاهها و قطارهای درون شهری (مترو)، اتوبوسرانی و سامانه های هوشمند برگزار می شود.

کد خبر 98775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha