کد خبر 98782
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
دختران مخالف ولادیمیر پوتین

پرشین خودرو: گروه موسیقی دخترانه مخالف ولادیمیر پوتین مسئولیت اخلال در فینال جام جهانی را که با پریدن چند نفر از میان تماشاگران به داخل زمین حین انجام بازی روی داد، به عهده گرفت.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از ایسنا، در جریان بازی فینال جام جهانی بین تیم‌های فرانسه و کرواسی دقایقی بعد از آغاز نیمه دوم بازی چهار نفر از میان تماشاچیان که لباس ماموران پلیس را به تن داشتند به یکباره به وسط زمین بازی رفته و در روند بازی اخلال ایجاد کردند.
 

جام جهانی
 

با وجود آنکه پرسنل حراست وارد عمل شده و آنها را از زمین خارج کردند اما در یک عکس نشان داده شد که یکی از این افراد که یک دختر است دست‌هایش را به روی دست‌های کیلیان امباپه، ستاره ۱۹ ساله تیم فرانسه می‌کوبد.
 

جام جهانی



مقام‌های روسیه اعلام کردند که به علت این اقدام اعضای این گروه موسیقی موسوم به "پوسی رایت" را متهم به نقض حقوق تماشاچیان و قانون شکنی به علت پوشیدن لباس پلیس کرده‌اند.

 

جام جهانی


خبرگزاری اینترفاکس گزارش کرد که مقام‌های روسیه احتمالا این چهار نفر را با جریمه و محکوم کردن به خدمات اجتماعی مجازات خواهند کرد.

این چهار نفر شامل سه مرد و یک زن بودند و در مقابل چشمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که از جایگاه ویژه تماشاگر این مسابقه بود اقدام اعتراضی خود را انجام دادند.

این گروه معترض در بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسئولیت این اقدام گفت که خواهان آزادی زندانیان سیاسی، متوقف کردن بازداشت معترضان مخالف پوتین و همینطور پایان دادن به محبوس کردن شهروندان صرفا به خاطر فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی است.

 

جام جهانی


آنها همچنین خواهان ایجاد یک رقابت سیاسی باز در روسیه شدند.

حدود شش سال پیش نیز سه عضو این گروه به خاطر اجرای یک برنامه اعتراضی بر ضد پوتین و آواز خواندن در کلیسای جامع شهر مسکو دستگیر شده و متهم به خرابکاری شدند و مقام‌ها آنها را محکوم به دو سال حبس کردند.

کد خبر 98782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha