کد خبر 98785
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
اختلال با قطع برق در زندگی شهروندان

پرشین خودرو: چنانچه اندکی عمیق تر بیاندیشیم: بحث مهم در این حوزه بدمصرفی مردم است یا سوء مدیریت در تولید و توزیع برق و یا فرسودگی تجهیزات برق ؟!

به گزارش پرشین خودرو، تا چشم کار می کرد تیرهای چراغ برق برافراشته ای که در صبح گاه جاده را نورپردازی کرده بود، دیده می شد و در این بحران برق که کشور را فراگرفته، توی ذوق هر رهگذر و مسافری می زد.
کارخانه ها و مراکزی که در تعطیلات به سر می بردند و تعجب از انبوه لامپ های روشنی که بدون هیچ عذاب وجدان و جیره بندی به حال خود رها شده بود! این لامپ های همیشه بیدار را در جاده کرج به قزوین و یا بالعکس می توان رویت کرد!

اگر نخواهیم از روشن نگاه داشتن این همه لامپ در ابعاد وسیع چشم بپوشیم، لااقل با خاموش کردن حجم زیادی از آن روشنایی ها پس از طلوع آفتاب چه فشاری از منابع به مضیقه افتاده برقی ما کاسته و به تبع آن مردم را از پرداخت خسارت این همه بی تدبیری رهایی می بخشد؟

خسارت هایی که این روزها گریبان گیر بیشتر شهروندان شده است، از آسیب به لوازم برقی منازل تا زیان های میلیونی در حوزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ و ... .


چراغ برق

این روزها هم که بازار کلاس های تابستانی داغ است و قطع مکرر برق سبب آشفتگی و سردرگمی و گاه تعطیلی موقت بسیاری از این کلاس ها شده است!

بدیهی است لزومی ندارد به یک یک چالش ها و مشکلات مردم در این زمینه اشاره کنیم ؛ به طور قطع آن سالخورده ای که در طبقه چندم ساختمان محل سکونتش مستأصل باقی مانده و آن جان خسته ای که اکسیژن برای نفس خسته اش مرهمی است را نمی توان از کنارش راحت عبور کرد، همه که مجهز به باطری و ژنراتورهای برق نیستند. در برخی آپارتمان ها با قطع برق شاهد بی آبی هم نیز هستیم.

همچنین شهرهایی که سردسیر است و معمولا از وسایل سرمایشی استفاده نمی کنند هم از کمک به حل بحران بی برقی بی نصیب نمانده اند !

چنانچه اندکی عمیق تر بیاندیشیم: بحث مهم در این حوزه بدمصرفی مردم است یا سوء مدیریت در تولید و توزیع برق و یا فرسودگی تجهیزات برق ؟!

در حالی که مقامات مسئول هرگونه اشکال فنی را در این زمینه رد می کنند و اذعان دارند شبکه برق پایدار است، به نظر می رسد، بهتر است به منظور کنترل مدیریت بار مصرفی، به مواردی که در دست مردم نیست هم نظری افکنده شود و با مدیریت صحیح از پرت برق در مکان ها و فضاهای غیر ضروری اجتناب کنیم.

- مهدیه ملک شیخی

کد خبر 98785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha