کد خبر 98787
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
شکایت از آمریکا روی میز سازمان تجارت جهانی

پرشین خودرو: وزارت بازرگانی چین اعلام کرد یک شکایت در سازمان تجارت جهانی در ارتباط با فهرست تعرفه پیشنهادی واشنگتن روی کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، تنظیم کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور هفته گذشته بدنبال تهدید آمریکا برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، بلافاصله علیه یکجانبه‌گرایی آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.



پیش از این نیز شرکای تجاری بزرگ آمریکا از جمله اتحادیه اروپا، چین و ژاپن نگرانی عمیق خود را نسبت به تدابیر آمریکا برای وضع تعرفه‌های جدید روی واردات خودرو و قطعات خودرو در سازمان تجارت جهانی (WTO) ابراز کرده بودند.

دولت ترامپ با انتقاد از عملکرد سازمان تجارت جهانی، مدعی شده این نهاد در مسائل تجاری حاکمیتی مداخله می‌کند و چین برخلاف قولی که در زمان پیوستن به سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ داده بود، در گشایش اقتصاد خود کوتاهی کرده است.

 

سازمان تجارت جهانی


دونالد تاسک، رییس شورای اروپایی نیز روز دوشنبه در چین گفت: سازمان تجارت جهانی به مقررات جدیدی در خصوص انتقال اجباری فناوری و یارانه‌های صنعتی نیاز دارد.

تاسک و ژان کلود یانکر، رییس کمیسیون اروپا برای دیدار با لی کی‌کیانگ، نخست وزیر چین برای نشست سالانه رهبران چین و اتحادیه اروپا در پکن هستند.

یانکر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مقامات چینی گفت: چین می‌داند چطور اقتصاد خود را بگشاید و اگر بخواهد می‌تواند این کار را انجام دهد.

کد خبر 98787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha