خودروسازی دایملر در تولید خودروهای برقی از تسلاموتورز سبقت گرفت

پرشین خودرو: تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از آن است که شرکت خودروسازی دایملر آلمان در تولید و عرضه خودروهای برقی از تسلاموتورز آمریکا سبقت می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، تسلاموتورز یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی و تکنولوژی در جهان است که دفتر مرکزی آن در آمریکا واقع شده و برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه ای برای طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی دارد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی دایملر آلمان در تولید و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی از نخستین و بزرگترین رقیب قدرتمند خود در این عرصه پیشی خواهد گرفت.


تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با بررسی نتایج این تحقیقات دریافته اند با وجود اینکه تسلاموتورز هم اکنون در صدر برترین سازندگان خودروهای برقی قرار گرفته است، اما در سال ۲۰۲۱ میلادی به رتبه آخر جدول رده بندی شرکت های خودروسازی سقوط خواهد کرد. در آن زمان، دایملر که در حال حاضر در جایگاه پنجم جدول جای گرفته، به نخستین رتبه صعود خواهد کرد.

این جدول به ترتیب نشان دهنده شرکت های خودروسازی است که به تولید خودروهای برقی و الکتریکی می پردازند:
 

دایلمر



دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

شرکت دایملر که صاحب و سهامدار شرکت مرسدس بنز آلمان است، مدتهاست به رقابت تنگاتنگی با تسلاموتورز پرداخته است به‌گونه‌ای که کامیون های برقی و الکتریکی بسیاری نیز در رقابت با کامیون های برقی semi تسلا تولید و عرضه کرده و همواره نیز در تلاش است که در این رقابت برنده میدان باشد.

کد خبر 98794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha